W konkursie „Gwiazdy Dobroczynności” internauci oddali ponad 100 tys. głosów. Kapituła przyznała również Honorową Gwiazdę Dobroczynności. Nagrody wręczono 7 lutego podczas VI Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.
W kategorii Ekologia zwyciężyła nominowana przez WWF Polska Martyna Wojciechowska. Dziennikarka i podróżniczka zaangażowała się w m.in. w kampanie „Ratuj rysie”, „Nie mów do mnie misiu”, „Ratuj łosie”. W ciągu ostatniego roku Martyna Wojciechowska zaangażowała się w roli ambasadora w międzynarodową kampanię WWF na rzecz ochrony Parku Narodowego Wirunga (w Afryce). Dzięki udostępnianiu informacji na temat kampanii na Facebooku oraz zachęcanie do podpisywania petycji, koncern paliwowy Soco International PLC zrezygnował z prowadzenia prac poszukiwawczych w najstarszym parku narodowym Afryki, Wirundze.
Krystyna Kofta, nominowana przez Polskie Amazonki Ruch Społeczny, zwyciężyła w kategorii Zdrowie. Pisarka pomaga „Amazonkom” zwiększać wśród kobiet świadomość potrzeby cyklicznych badań profilaktycznych oraz szybkiego leczenia chorób nowotworowych. Tematu nowotworu nie unika także w swoich książkach, felietonach, wywiadach i na spotkaniach otwartych.
W kategorii Pomoc Charytatywna zwyciężył Paweł Małaszyński nominowany przez Fundację „Pomóż Im„, prowadzącą jedyne domowe hospicjum w Polsce północno-wschodniej. Aktor odwiedza podopiecznych Fundacji w Klinice Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, przekazał 50 tys. zł w ramach kalendarza „Dżentelmeni”, włączył się także w kampanię „Dobroczynność to moja codzienność”, a obecnie bierze udział w projekcie „Bohater kontra bohater”.
Andrzej „Piasek” Piaseczny, zwycięzca w kategorii Edukacja, za darmo wystąpił w spocie Fundacji Promocji Kultury Głuchych „KOKON” w ramach kampanii „Porozmawiaj ze mną” dotyczącej promocji polskiego języka migowego, promował również akcję na swoim profilu na Facebooku. Jak mówią przedstawiciele Fundacji: Wsparcie i udział Pana Andrzeja w naszym przedsięwzięciu podniosły prestiż i znaczenie tej kampanii, a także pomogły w realizacji jej celów – czyli zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat języka migowego.
Za wsparcie dla osób niesłyszących nagrodę w kategorii Kultura otrzymał zespół Video nominowany przez grupę Młodzi Migają Muzykę. Zespół dostrzegł problem społeczny 2 milionów osób niesłyszących związany z dostępem do kultury, w tym możliwości odbioru muzyki. Dlatego Video wraz z grupą Młodzi Migają Muzykę nagrali teledysk „Dobrze, że jesteś”, w którym treść piosenki przekazana jest za pomocą polskiego języka migowego. Do dziś obejrzało go prawie 1,3 mln osób.
Kapituła przyznała Honorową „Gwiazdę Dobroczynności” Justynie Kowalczyk, nominowanej przez Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą. Mistrzyni świata w biegach narciarskich miała okazję nawiązać bezpośredni kontakt z chorymi, odwiedzając ich regularnie w Klinice Pneumonologii i Mukowiscydozy Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Rabce-Zdroju. Od 2011 roku regularnie spotyka się z chorymi, przekazuje prywatne oraz pozyskane od sponsorów pieniądze m.in. na doposażenie wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego, dofinansowanie do zakupu leków dla chorych i kontynuację działalności edukacyjnej i wydawniczej. W roku 2013 Mistrzyni Olimpijska oddałana aukcję charytatywną swoje BMW X Drive 1, wygrane w sezonie 2012/13, a w 2014 sztabkę złota, którą otrzymała po wygranej w Soczi od biznesmena Jana Kulczyka. Mukowiscydoza to rzadka, nieuleczalna choroba genetyczna, na którą w Polsce choruje około 1600 osób, głównie dzieci i młodzież.
Nagrodę specjalną Magazynu SHOW odebrała Justyna Steczkowska. VI charytatywny Bal Gwiazd Dobroczynności poprowadziłyAgnieszka Cegielska (TVN), Anna Popek (TVP) i Paulina Sykut-Jeżyna (Polsat).
Konkurs promujący społeczne zaangażowanie celebrytów organizuje Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Partnerem przedsięwzięcia jest magazyn SHOW.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS