Meksyk to dla dziennikarzy jedno z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie. Od 2000 roku ponad dwustu przedstawicieli tego zawodu zostało zamordowanych lub zaginęło – wyłącznie dlatego, że wykonywali swoją pracę. Co gorsza, aż 98% przestępstw przeciwko dziennikarzom popełnianych w tym kraju pozostaje nierozwiązanych a ich sprawcy nawet nie zostają postawieni przed sądem.
24 marca, w trakcie Międzynarodowego Dnia Prawa do Prawdy (International Day for the Right to the Truth) miała premierę kampania społeczna Strzelanina (The Shooting), zainicjowana przez organizację Artículo 19, agencję Grey México oraz Oriental Films.
Kampania obejmuje czterominutowy film krótkometrażowy oraz materiały outdoorowe i drukowane, które za pomocą nośnej metafory przedstawiają świat, w którym cenzura jest egzekwowana za pomocą gróźb, przemocy i śmierci. Osią fabuły jest symboliczna i rozpaczliwie nierówna walka, jaką każdego dnia toczą dziennikarze w Meksyku – podczas gdy fotoreporterzy usiłują „ustrzelić” prawdę, sami stają się zwierzyną łowną, którą przestępcy starają się uciszyć.
Celem kampanii jest podniesienie świadomości i wywarcie presji na władze, aby chroniły tych, którzy ryzykują życie, aby ujawnić to, co inni chcą ukryć.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie