19 listopada obchodzimy Światowy Dzień Toalet (World Toilet Day). Ma on na celu podniesienie świadomości na temat ogólnoświatowego kryzysu sanitarnego – podstawowego, choć często pomijanego aspektu zdrowia i godności publicznej. Tegoroczne hasło przewodnie – „Toalety są miejscem postępu” – zostało oparte na zaskakującej statystyce, według której aż 72% błyskotliwych pomysłów rodzi się podczas siedzenia na klozecie.
Egipska agencja Yellow Mustard, za pomocą przewrotnego zwrotu Give a Sh*t, (w bardzo luźnym tłumaczeniu oznaczającego „nie miej tego w dupie”) twórczo zestawia biedną i zaniedbaną łazienkę z doniosłą rangą idei, jakie się w niej rodzą – łącząc humor z faktami, destygmatyzuje rolę chwili samotności w toalecie jako impulsu do codziennej pomysłowości i kreatywności.
Żarty żartami, świadomość istnienia miliardów ludzi pozbawionych dostępu do bezpiecznie zarządzanych urządzeń sanitarnych, powinna być czymś, czego nigdy w d*pie mieć nie będziemy.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka