W dniach 18–24 listopada 2024 roku będziemy obchodzić 28. Europejski Tydzień Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych. Z tej okazji francuskie stowarzyszenie LADAPT oraz agencja BETC Paris połączyły siły, by podnieść świadomość zarówno pracodawców, jak i ogółu społeczeństwa na temat równych szans w zatrudnieniu.
Według raportu francuskiego odpowiednika Rzecznika Praw Obywatelskich niepełnosprawność nadal pozostaje główną przyczyną dyskryminacji w miejscu pracy we Francji. Choć sposób, w jaki postrzegają na nas inni, nie powinien stanowić przeszkody w rozwoju zawodowym, praktyka stanowi inaczej. Jak wynika z badania Agefiph opublikowanego w 2023 roku, aż 61% pracowników uważa, że integracja osoby niepełnosprawnej w ich firmie jest trudna.
Kampania społeczna Spojrzenia (The Eyes) stanowi wizualną reprezentację powyższego stanu rzeczy. Bohaterką animowanego klipu jest młoda, energiczna kobieta – tyle tylko że pozbawiona lewego przedramienia. Każdego dnia w pracy towarzyszy jej, symbolizowany przez nadnaturalnie wielkie gałki oczne, natarczywy wzrok kolegów. Z czasem coraz bardziej niepokojący. Oczy szpiegują bohaterkę, denerwują ją i osądzają. Są wszechobecne i nie sposób przed nimi uciec. W końcu próbują blokować rozwój zawodowy dziewczyny, zwłaszcza gdy na horyzoncie pojawia się awans. Tego już za wiele – bohaterka podejmuje walkę, a z potyczki wychodzi zwycięska i dumna:
Autorem animacji jest Renaud Lavency, ilustrator reprezentowany przez multidyscyplinarne studio Jungler. Oryginalna ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez Nicolasa Mantoux i wyprodukowana przez studio Capitaine Plouf. Kampania jest emitowana we francuskiej telewizji od 22 października b.r.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?