2024 to dla Austrii rok maratonu wyborczego, który rozpoczął się już w styczniu głosowaniem do Izb Pracowniczych (Arbeiterkammer), reprezentujących interesy niemal czterech milionów osób zatrudnionych na terenie kraju. Kalendarz wyborczy zamyka zaplanowana na 29 września elekcja powszechna. Austriackie media wręcz określiły 2024 jako „Superwahljahr” − super rok wyborczy.
Aby podkreślić znaczenie demokratycznego głosowania, tamtejszy oddział Burger Kinga oraz wiedeńska agencja Jung von Matt DONAU sięgnęli po wymowny, dający do myślenia chwyt: w wybranych restauracjach ograniczyli menu do tylko jednej pozycji. Zgłodniali klienci sieci raz po raz ze zdziwieniem odkrywali, że zamiast normalnego, pełnego menu – od Big Kinga po Chili Cheese Nuggets – kupić mogą wyłącznie Whoppery.
Ukryte kamery uchwyciły pełen wachlarz reakcji klientów: od zdziwienia, poprzez niedowierzanie, nerwowy śmiech aż po wściekłość (można je podejrzeć na filmie poniżej). Dopiero po burzliwych dyskusjach pracownicy restauracji ujawniali prawdziwy cel akcji: uzmysłowienie obywatelom Austrii co naprawdę oznacza brak prawa wyboru.
Celem kampanii jest podkreślenie znaczenia prawa do głosowania w wyborach krajowych. Przed 29 września film z kampanii został udostępniony w mediach społecznościowych, cały zaś przekaz opatrzono hashtagiem #YourVoteMatters.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
16.12.2024
Polka u ginekologa