Kampanie społeczne ostrzegające użytkowników dróg przed rozwijaniem nadmiernej – a przez to niebezpiecznej – prędkości często bazują na wywoływaniu w odbiorcach nieprzyjemnych odczuć oraz szeroko pojętego dyskomfortu. Strach, wstrząs, odraza, wyrzuty sumienia, poczucie winy – praktycznie wszystkie chwyty są tu dozwolone.
Grafika zrealizowana na zamówienie Türkiye Traffic Accidents Help Foundation to ciekawy przykład projektu, którego celem jest generowanie niepokoju. Kolejne znaki drogowe, wskazujące na coraz wyższą prędkość dopuszczalną, zostały bowiem ustawione w taki sposób, że podążający za nimi kierowca wypadnie z drogi, gdzie – w domyśle – czeka go nieunikniona kraksa. Nieprzyjemną, niczym z horroru atmosferę wzmacnia głęboka noc oraz kompletny brak życia w obrębie kadru, co może sugerować, że był to wypadek ze skutkiem śmiertelnym.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów