Wskaźniki przemocy domowej w Brazylii są alarmująco wysokie – co godzinę dochodzi tam do około 29 ataków na kobiety. Co gorsza, wiele z ofiar ukrywa fakt, że agresorem jest ich partner lub mąż. Tłumaczą widoczne obrażenia upadkiem ze schodów, potknięciem się o dywan lub poślizgnięciem w łazience.
Brazylijska kampania społeczna „wykorzystuje” powyższe, chroniące sprawców „usprawiedliwienia”, tworząc wizję wrogiego domu, najeżonego agresywnymi, uzbrojonymi w pięści sprzętami. Co z jednej strony unaocznia bezsensowność tego typu tłumaczeń, z drugiej zaś ma zachęcić ofiary do składania zeznań przeciwko prawdziwym źródłom przemocy.
txt: Dorota Chrobak
Nazwa kampanii:
The Maria da Penha Law
Czas:
2024.8
Nadawca:
Instituto Nós Por Elas
Media:
print, digital
Wykonawca:
Fields 360, Brazil
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
18.09.2024
Cała prawda o planowaniu ciąży przez polskie pary
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
16.09.2024
Borówka — superowoc, który przepisałby Ci okulista
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie