Wskaźniki przemocy domowej w Brazylii są alarmująco wysokie – co godzinę dochodzi tam do około 29 ataków na kobiety. Co gorsza, wiele z ofiar ukrywa fakt, że agresorem jest ich partner lub mąż. Tłumaczą widoczne obrażenia upadkiem ze schodów, potknięciem się o dywan lub poślizgnięciem w łazience.
Brazylijska kampania społeczna „wykorzystuje” powyższe, chroniące sprawców „usprawiedliwienia”, tworząc wizję wrogiego domu, najeżonego agresywnymi, uzbrojonymi w pięści sprzętami. Co z jednej strony unaocznia bezsensowność tego typu tłumaczeń, z drugiej zaś ma zachęcić ofiary do składania zeznań przeciwko prawdziwym źródłom przemocy.
txt: Dorota Chrobak
Nazwa kampanii:
The Maria da Penha Law
Czas:
2024.8
Nadawca:
Instituto Nós Por Elas
Media:
print, digital
Wykonawca:
Fields 360, Brazil
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów