Kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych weszła w ostatnią fazę – na zaledwie kilka tygodni przed wyborami akcje wspierające bądź krytykujące kandydatów Partii Demokratycznej i Republikańskiej przybierają coraz bardziej bezpardonowe formy. Niektóre z nich wręcz szokują bądź budzą niesmak, zwłaszcza z perspektywy europejskiej, charakteryzującej się znacznie większą powściągliwością w manifestowaniu poglądów politycznych.
Poniższa kampania outdoorowa, zrealizowana przez organizację Women’s March (Marsz Kobiet), jest tego adekwatnym przykładem. Na trzech grafikach przedstawiono kandydata Republikanów jako dwulicowego – dosłownie! – potwora o dwóch obliczach: cywilizowanym i eleganckim z jednej strony, z drugiej zaś agresywnym i odstręczającym. Problem w tym, że fizyczna szpetota Donalda Trumpa (wrzody, plamy wątrobowe, psujące się zęby, ślina cieknąca z ust) została ukazana w sposób na tyle karykaturalny, że może budzić niezamierzony efekt komiczny.
Jak tłumaczą twórcy kampanii: Donald Trump jest bezkompromisowym wyznawcą światopoglądu pro-life. Ale jak można być w pełni zwolennikiem życia, skoro ceni się tylko niektóre z nich? Polityka Trumpa wielokrotnie okazywała się zabójcza dla kobiet, czarnoskórych Amerykanów czy społeczności transpłciowej. Projekt ma na celu ukazać hipokryzję jego postawy i odzwierciedlić brzydotę jego retoryki.
Sześćdziesiąte wybory prezydenckie w USA odbędą się 5 listopada 2024 roku. Ich celem jest wyznaczenie 47. prezydenta oraz 50. wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie