Oto przykład inicjatywy, której budżet wyniósł okrągłe zero (złotych, dolarów, etc.) a która osiągnęła spektakularny sukces w social mediach oraz – last but not least – w znaczący sposób przyczyniła się do poprawy sytuacji osób wykluczonych.
Kanadyjska organizacja pozarządowa, Dans la rue, we współpracy z agencją LG2, uruchomiła projekt mający na celu pomoc zagrożonej bezdomnością młodzieży w okresie zimowym. W ramach kampanii „Zmiana adresu” („Address Change”) poproszono popularnych influencerów, by publicznie poinformowali o tym, że tymczasowo zmienili adres pocztowy. Dzięki temu wszystkie, pierwotnie kierowane do nich prezenty od marek i firm, ze szczególnym uwzględnieniem darmowej odzieży zimowej, zaczęły być dostarczane na adres siedziby Dans la rue. Drobny – z punktu widzenia nieustannie obdarowywanych osób – gest pozwolił nie tylko na sprawną zbiórkę potrzebnych ubrań i butów, ale również zwiększył świadomość Kanadyjczyków na temat stanu bezdomności wśród młodych osób i rosnących potrzeb organizacji pomocowych. Zapis inicjatywy można obejrzeć na filmie poniżej:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca