logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę
27.05.2024
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Równouprawnienie i tolerancja

Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę



Firma Mattel, właściciel marki Barbie, uhonorowała dziewięć sportsmenek z całego świata tytułem Barbie Role Model oraz unikatowymi lalkami inspirowanymi ich wizerunkiem. Wśród wyróżnionych kobiet znalazła się czołowa polska sprinterka – Ewa Swoboda.

Jak pokazują badania, dziewczynki angażujące się w sporty zespołowe mają większą wiarę w to, że w przyszłości będą mogły wykonywać swój wymarzony zawód, wyżej oceniają swoje umiejętności i kompetencje oraz wykazują aspiracje przywódcze [1]. Mając to na uwadze, marka Barbie wyróżniła dziewięć niezwykłych sportsmenek, których historie udowadniają, że wszystko jest możliwe, jeśli nieustannie dążymy do realizacji swoich pasji. Wśród nagrodzonych kobiet znalazła się polska lekkoatletka Ewa Swoboda – utytułowana na arenie międzynarodowej sprinterka, halowa wicemistrzyni świata na dystansie 60 metrów oraz multimedalistka mistrzostw Europy w biegach na 60 i 100 m. Marka Barbie każdego roku nagłaśnia historie kobiet, które osiągnęły sukces w najróżniejszych dziedzinach, by dać dziewczynkom inspirację oraz przywrócić wiarę we własne możliwości.

Wyjątkowa lalka Barbie Ewa Swoboda ubrana jest w sportowy strój, złożony z jasnofioletowych szortów i topu oraz pomarańczowych butów. Inspiracją do jego stworzenia był strój, który Ewa miała na sobie podczas Memoriału Kamili Skolimowskiej w Chorzowie w 2023 roku – wtedy właśnie pokonała barierę 11 sekund w biegu na 100 metrów, ustanawiając swój rekord życiowy i drugi najlepszy czas w historii polskiej lekkiej atletyki kobiet. Fryzura, makijaż, a nawet paznokcie lalki odzwierciedlają styl, który sprinterka prezentuje na bieżni i poza nią.

Twórcy lalki nie zapomnieli również o tatuażach, które Ewa Swoboda nosi z dumą i jak podkreśla: są bardzo ważną częścią jej wizerunku i osobowości. – Bycie wybraną przez Barbie jako Role Model to dla mnie ogromny zaszczyt i duże wyróżnienie – podkreśla Ewa Swoboda. – Chcę, aby moja historia pokazywała, że zawsze warto być sobą. Nie trzeba spełniać niczyich oczekiwań ani dopasowywać się do narzuconych ram, by osiągać swoje cele. Każdy z nas ma prawo wyrażać siebie na swój sposób.

Oprócz Ewy Swobody tytuł Barbie Role Model i własną lalkę otrzymały także:

  • tenisistka Venus Williams (Stany Zjednoczone),
  • piłkarka Christine Sinclair (Kanada),
  • piłkarka Mary Fowler (Australia),
  • bokserka Estelle Mossely (Francja),
  • gimnastyczka Alexa Moreno (Meksyk),
  • gimnastyczka Rebecca Andrade (Brazylia),
  • paratriatlionistka Susana Rodriguez (Hiszpania),
  • pływaczka Federica Pellegrini (Włochy).

Wyróżniając te osobowości, marka Barbie ma nadzieję wzmocnić pozycję kobiet na arenie międzynarodowej, a nagłaśniając ich niezwykłe historie, chce zachęcać dziewczynki do pozostania w sporcie i realizowania własnych pasji.

[1] Według NAACP oraz The Girls’ Index

Źródło informacji: Mattel
oprac: Dorota Chrobak

zabawa konsumpcjonizm kobiety konsumenci Równouprawnienie i tolerancja Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji dziewczęta zabawki sport popkultura Barbie sporty zespołowe lekkoatletyka


Nazwa wydarzenia:
Lekkoatletka Ewa Swoboda z tytułem Barbie Role Model i własną lalkę
Czas:
2024.5.22
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Mattel





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek