Myślisz, że to przeszłość?
Rok temu, w styczniu 2023, opublikowany został raport na temat seksizmu we Francji. Wyniki okazały się szokujące – młode pokolenie zamiast iść do przodu, cofnęło się pod względem równości płci. 9 na 10 kobiet twierdzi, że zetknęło się z seksizmem, przemoc werbalna stała się codziennością a średnio co 2,5 dnia we Francji w wyniku zabójstwa umiera kobieta.
Jedną z przyczyn szerzącej się agresji są media społecznościowe, będące wylęgarnią poniżających treści kierowanych do kobiet. I taki też był punkt wyjścia kampanii, zrealizowanej przez agencję BETC Paris na zamówienie tamtejszej Wysokiej Rady ds. Równości (High Council for Equality). Idea kreatywna projektu została oparta na szokującym zestawieniu autentycznych wywiadów z lat 70. XX wieku z wypowiedziami, które można obecnie znaleźć w Internecie. Inne są ubrania i fryzury, ale słowa i poglądy – dokładnie takie same:
Start kampanii miał miejsce 22 stycznia – na projekt złożyły się film emitowany w telewizji i Internecie oraz spot radiowy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Dzień Długu Ekologicznego — dla Polski to już 28 kwietnia
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa