Koleje Mazowieckie ostrzegają w kampanii „Nie daj się złowić w sezonie”
Wakacje to czas odpoczynku, ale nie dla złodziei, którzy pracowicie je spędzają wykorzystując letnie rozluźnienie i brak ostrożności ludzi. Spółka Koleje Mazowieckie oraz Komenda Stołeczna Policji (KSP) organizują akcję „Nie daj się złowić w sezonie”, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa osób korzystających z pociągów Kolei Mazowieckich, środków transportu miejskiego, szpitali, placówek gastronomicznych oraz biur. Ma również uzmysłowić, jaką wartość, oprócz finansowej, mają dokumenty lub karty płatnicze.
Jednym z elementów kampanii jest „polowanie” policjantów na osoby nieostrożnie noszące wartościowe rzeczy (portfele, telefony, bagaże). Ich efektem nie będzie kłopotliwa i bolesna strata pieniędzy i dokumentów, a tylko przyklejenie naklejki informującej o zagrożeniu. Policjanci mogą też zainscenizować kradzież oraz poinformować, czego nie należy robić, aby nie stać się potencjalną ofiarą kradzieży kieszonkowej. Zwrócą też uwagę na otoczenie: w jaki sposób i czy w ogóle ludzie reagują na przestępstwa, które dzieją się obok nich.
W pociągach Spółki Koleje Mazowieckie umieszczone zostaną ulotki, plakaty oraz emisje filmu edukacyjnego z udziałem aktorki Anny Guzik.
Akcja ma również zapobiegać dalszym skutkom związanym z utraceniem dokumentów (dowodu osobistego, paszportu oraz prawa jazdy) i informowanie o bankowym Systemie „Dokumenty Zastrzeżone”. System DZ chroni osoby, które utraciły dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwość ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych, popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.
Warto pamiętać, że wobec nasilających się prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie nie wystarcza. Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony mienia, zgłosić ten fakt w banku. Wystarczy dokonać zastrzeżenia w jednym oddziale, aby informacja trafiła natychmiast do kilkudziesięciu tysięcy placówek w całej Polsce i do innych uczestników Systemu.
Partnerami kampanii „Nie daj się złowić w sezonie” są: Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o. o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. oraz Związek Banków Polskich. Patronat nad akcją objął Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS