Wolność i to też wolność
W kampaniach społecznych, podobnie jak w kampaniach o charakterze komercyjnym, istotny jest klarowny przekaz. Niejednoznaczność komunikatu bywa zatem odbierana raczej jako wada niż zaleta. Co nie zmienia faktu, że nieoczywiste projekty pro bono bywają niekiedy frapujące i dające do myślenia.
Ciekawym przykładem może być tu kampania studencka teoretycznie zrealizowana dla proekologicznej organizacji WWF, w praktyce zaś stanowiąca wizualne rozważania na temat idei wolności. Jej twórca chciał przekazać, że „wolność potrafi przybierać rozmaite wymiary, a indywidualna wolność jest inaczej pojmowana przez każdego z nas”. Równocześnie jednak jego przekaz budzi niepokój. Wyfruwający z klatki udomowiony kanarek, choć teoretycznie staje się wolny, w praktyce jest skazany na zagładę. W naturalnym środowisku nie potrafi bowiem samodzielnie zdobywać pożywienia. Z kolei ryba umieszczona w ciasnym, kulistym naczyniu nie może w nim nawet swobodnie pływać. Przekaz kampanii, nawołujący do głębokiej zmiany perspektywy w odniesieniu do wolności, można zatem potraktować jako punkt wyjścia do dyskusji na jej temat. Dyskusji niełatwej i nieoczywistej.
Autorem projektu jest Arun Anoop.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie