4 października w Centralnej Bibliotece Rolniczej w Warszawie odbyła się Gala 10-lecia konkursu Raporty Społeczne organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte. Główną nagrodę otrzymał Raport Zintegrowany 2015 Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
Do 10. edycji konkursu Raporty Społeczne zgłoszone zostały 32 raporty w tym 8 debiutów, 7 raportów zintegrowanych oraz 5 raportów instytucji pozabiznesowych. Spośród nadesłanych raportów Jury Główne i Jury Dziennikarskie, internauci oraz Minister Rozwoju i Giełda Papierów Wartościowych przyznali nagrody w sześciu kategoriach oraz wyróżnienia. Nagrodę Ministra Rozwoju, przyznaną w tym roku po raz pierwszy, wręczyła Jadwiga Emilewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Lista laureatów:
- Ngroda Główna za Raport Zintegrowany 2015 dla Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. dostępny tutaj
- Nagroda Najlepszy debiut za Raport zrównoważonego rozwoju Grupy Górażdże dla firmy Górażdże Cement SA, dostępny tutaj
- Wyróżnienie za Raport zrównoważonego rozwoju „Na co stawiasz?”, dla firmy Kompania Piwowarska S.A., dostępny tutaj
- Wyróżnienie za Raport Zintegrowany za rok 2015 dla firmy KGHM Polska Miedź S.A., dostępny tutaj
- Nagroda Internautów za Raport społecznej odpowiedzialności biznesu 2015 Pomagamy klientom w rozwoju dla firmy Bank Zachodni WBK, dostępny tutaj
- Nagroda Ministra Rozwoju za Raport Zintegrowany 2015 dla Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
- Nagroda Giełdy Papierów Wartościowych za Raport Zintegrowany Grupy Orlen za rok 2015 „Grupa Orlen dziś i jutro” dla firmy Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., dostępny tutaj
- Nagroda Dziennikarzy za Raport społecznej odpowiedzialności biznesu 2015 Pomagamy klientom w rozwoju dla firmy Bank Zachodni WBK
Zaproszeni goście, przedstawiciele organizatorów konkursu oraz partnerzy jubileuszu 10-lecia w krótkich wystąpieniach podsumowali ostatnie lata i podzielili się swoimi dobrymi praktykami. Od 2007 roku stopniowo przybywa firm raportujących swoje działania. Widać to także po prawie trzykrotnym wzroście liczby raportów społecznych nadsyłanych na konkurs (11 w 2007 roku, 32 w roku 2016).Rośnie także liczba raportujących organizacji pozabiznesowych – w tym roku 5 na konkurs zostało nadesłanych 5 takich raportów – najwięcej w historii konkursu.
Znaczna większość raportów jest już przygotowywana zgodnie z wytycznymi GRI, a firmy coraz chętniej tworzą raporty w formie zintegrowanej, czyli w jednej publikacji sprawozdają swoje dane finansowe i niefinansowe opierając się na międzynarodowych wytycznych. Firmy chcąc zwiększyć wiarygodność raportów niefinansowych czy zintegrowanych sięgają po zewnętrzną weryfikację danych. Coraz więcej organizacji uwzględnia społeczną odpowiedzialnośćBiznesu (CSR) jako integralną część swojej strategii.Informacje o zmianach i trendach w raportowaniu społecznym zostały zebrane w opublikowanej z okazji jubileuszu konkursu infografice, dostępnej na stronie odpowiedzialnybiznes.pl.
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku i ma na celu szerzenie idei raportowania niefinansowego oraz promowanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury konkursu wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach.
Partnerami jubileuszu 10-lecia konkursu Raporty Społeczne byli: Puls Biznesu, Grupa Lotos i Orange Polska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS