Korzystając z prawa do bezpłatnej emisji wznowiono zeszłoroczną, telewizyjną kampanię „1% Wybierz Mądrze”. Organizowana przez Radę Działalności Pożytku Publicznego akcja informacyjna ma na celu uświadomienie Polakom, jakimi kryteriami warto kierować się wybierając organizacje, na które przekazuje się 1% podatku dochodowego.
1% – WYBIERZ MĄDRZE – Cztery wskazania mądrego przekazywania”, to kampania organizacji pozarządowych dla obywateli, dzięki której wybór jednej z ponad 7000 organizacji uprawnionych do otrzymania 1% ma być wyborem świadomym i dającym satysfakcję z powierzenia części podatków na dobro wspólne. Kampania jest pilotowana wspólnie przez Radę Działalności Pożytku Publicznego, Forum Darczyńców i Ogólnopolską Federację Organizacji Pozarządowych. Kampania reklamowa wpisuje się w szerszy kontekst działań zainicjowanych przez środowisko organizacji pozarządowych działających na rzecz poprawy warunków realizacji celów statutowych własnego sektora.
30-sekundowy spot w technice poklatkowej został wyprodukowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Wykorzystano w nim figurki origami, które symbolizują prawa obywatelskie, ekologię, ochronę zdrowia, edukację, czyli niektóre z obszarów, które można wesprzeć, przekazując 1% swojego podatku dochodowego.
Kampania powstała jako odpowiedź na nieprzychylną atmosferę wokół przekazywania 1% podatków na rzecz organizacji pożytku publicznego, która była efektem nieodpowiedzialnych działań szefów niektórych z nich. Chcieliśmy zwrócić uwagę na fakt, iż większość fundacji i stowarzyszeń posiadających status OPP (organizacji pożytku publicznego) działa na rzecz ważnych społecznie celów i warto je wspierać – powiedział Paweł Prochenko, prezes Fabryki Komunikacji Społecznej.
Dzięki zastosowaniu uniwersalnych środków wyrazu, oraz pomyślanej na lata idei kreatywnej, spot nic nie stracił na aktualności. Część podatników nadal podejmuje decyzję o przekazaniu 1% na podstawie przesłanek tylko emocjonalnych. Utożsamianie się z problem jest ważne, ale równie ważne jest racjonalna analiza i sprawdzenie czy organizacja, którą zamierzamy wesprzeć jest godna zaufania – dodaje Paweł Prochenko.
Szczegółowe porady jak wybrać organizacje, którym chce się przekazać 1% podatku, znajdują się na stronie internetowej pozytek.ngo.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia