Nową strategię promocji regionu wraz z nowym znakiem, mającym stanowić podstawę dla promocji gospodarczej, zarówno w kraju jak i za granicą, zaprezentowano podczas konferencji, która odbyła się 15 kwietnia 2015 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Na konferencji podkreślono potrzebę budowania marki terytorialnej – odnoszącej się do zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, m.in. historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem.
Do najważniejszych zalet województwa zaliczono: atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożoną historię z duchem wolności w tle, dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce. Jako przesłanie wybrana została „pełnia życia”, rozumiana jako spełnienie potrzeby samorealizacji, życia w harmonii, pokonywania barier, zachowania równowagi między pracą, karierą a czasem wolnym dla na realizację pasji i zainteresowań, dążenie do podniesienia jakości życia, rozwoju zawodowego i osobistego.
Dla zwizualizowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie – wyjaśnia Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Autorem logo jest grafik Andrzej Pągowski, autor plakatów promujących m.in. sztuki teatralne, filmy, konkursy piosenek, a także plakatów kampanii społecznych, m.in. „Papierosy są do dupy” na zlecenie Krajowego Ruchu Antytytoniowego czy „Narkotyki. Zażywasz – przegrywasz”. Portal marketing-news.pl podaje, że projekt kosztował 90 tys. zł.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia