Tu się nie marnuje — start jesiennej kampanii Foodsi
Wraz ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Świadomości o Stratach i Marnowaniu Żywności (29.09), aplikacja Foodsi rusza z ogólnopolską kampanią. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem marnowania jedzenia. Według szacunków Polacy marnują aż 5 milionów ton żywności rocznie.
We wrześniu ulice Warszawy i Poznania trafią kreskówkowe grafiki. Marka chce zwrócić w ten sposób uwagę na problem marnowania jedzenia, a także zachęcić do działania poprzez dołączenie do społeczności Foodsi. Poza outdoorem do komunikacji zostaną wykorzystane media społecznościowe, YouTube, performance marketing, influencerzy oraz działania PR.
Naszą misją jest ratowanie jedzenia przed zmarnowaniem, chcemy uświadomić Polakom skalę problemu i przedstawić sposoby jak żyć less waste – opowiada Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi. – Foodsi to pierwsza polska aplikacja, stworzona przez dwóch przyjaciół, Mateusza Kowalczyka i Kubę Fryszczyna. Dzięki aplikacji można połączyć tych, którym zostają nadwyżki z tymi, którzy poszukują jedzeniowych okazji. Dziś już do ponad 700.000 osób pobrało aplikację i chce walczyć z marnowaniem jedzenia.
Kampania będzie kontynuowana w październiku. Dodatkowo przy ul. Tamka w Warszawie pojawi się mural z charakterystycznymi ikonkami jedzenia. Do jego wykonania zostaną użyte farby pochłaniające smog. Dzięki swoim właściwościom redukują część zanieczyszczeń (m.in. tlenki azotu), które są codziennie produkowane np. przez samochody.
Kampania ma charakter zero waste. Materiał użyty do wykonania wielkoformatowego baneru zostanie dostarczony do Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Milanówku. Będzie mógł posłużyć jako ochrona przed mrozem i śniegiem w zimę, a latem osłoni przed mocnym słońcem. Identyfikację wizualną kampanii opracował Zespół Foodsi przy współpracy z agencją Podpunkt.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie