Podarte, niedbale zszyte… flagi narodowe stają się metaforą odzwierciedlającą to, jak wygląda brutalny zabieg obrzezania kobiet.
Kreacje przygotowane przez agencję Ogilvy & Mather London w imieniu organizacji 28 Too Many, dotyczą problemu obrzezania kobiet w państwach europejskich. Organizacja ta zajmuje się problemem okaleczania narządów płciowych dziewczynek i kobiet w wielu krajach na świecie, działała do tej pory przede wszystkim na terenie 28 państw afrykańskich, w których praktykowane jest obrzezanie kobiet jako element kulturowy (stąd liczba 28 w nazwie organizacji).
Plakaty stworzone przez agencję mają zwrócić uwagę na istnienie tego problemu również w państwach europejskich. Do printów użyto ważnych symboli narodowych, a mianowicie flag 6 państw europejskich (Wielkiej Brytanii, Szkocji, Włoch, Szwecji, Niemiec i Holandii), w których to ma dochodzić do nielegalnych praktyk okaleczających kobiece narządy płciowe.
Jak w przypadku samej procedury obrzezania, która często wykonywana jest w złych warunkach i bardzo niedbale, tak kreacje przedstawiające rozerwane, a później zszyte z powrotem flagi, ukazują brutalność zabiegu. Materiał wygląda na brudny, pomięty i naprędce zszyty, co ma podkreślić bestialskość wykonywanych okaleczeń, które odbywają się bez żadnego znieczulenia. Metafora zastosowana w kreacjach silnie uderza bezpośredniością, a jednocześnie zmusza do chwili refleksji nad tym, co dokładnie przedstawia dany plakat. Z pomocą w rozwikłaniu zagadki przychodzi hasło umieszczone na plakatach: „Female Genital Mutilation Doesn’t Only Happen In Far Away Places” („Okaleczanie kobiecych narządów płciowych nie odbywa się tylko w miejscach odległych”) i dalej tekst odnoszący się do każdego z państw osobno mówiący o liczbie zagrożonych dziewczynek na terenie danego kraju: „Over 50,000/ 30,000/ 3,000/ 50,000/ 30,000/ 50,000 girls in the UK/ Sweden/ Scotland/ Germany/ Italy/ Netherlands are at risk. Take action at 28TOOMANY.org” („Ponad 50/ 30/ 3/ 50/ 50 tysięcy dziewczyn w Wielkiej Brytanii/ Szwecji/ Szkocji/ Niemczech/ we Włoszech/ w Holandii jest zagrożonych. Podejmij działanie na 28TOOMANY.org”).
Senior Copywriter z agencji Ogilvy & Mather London- Laura Rogers dodaje: Jesteśmy gorącymi zwolennikami tego, co 28 Too Many próbuje osiągnąć i czujemy, że kampania podkreśla nadużycia, które mają miejsce tu w Wielkiej Brytanii i w Europie. Namawiam wszystkich, żeby otworzyli się na tę kampanię i wspierali tę dzielną organizację.
Dzięki zastosowanym metaforom i wykorzystaniu narodowych symboli, kreacje stają się bardzo wymowne i przyciągają wzrok swoją prostotą. W niepośledni sposób zwracają uwagę na poważny problem, o którego istnieniu organizacja 28 Too Many chce uświadamiać.
Plakaty tej kampanii rozwieszone zostały na 85 uniwersytetach i wydrukowane w lokalnych mediach w Wielkiej Brytanii.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów