logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Z jak zombie
06.04.2022
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Ukraina, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Obronność i bezpieczeństwo, Przejrzystość instytucji, problem korupcji

Z jak zombie



„Z” to symbol wojsk rosyjskich, które dokonały inwazji na Ukrainę. Wystarczyło zaledwie kilka tygodni, by neutralna w odbiorze i ocenie litera alfabetu – dotąd zresztą kojarzona przede wszystkim z Zorro, książkowym i filmowym mistrzem szpady – przekształciła się w symbol agresji, nienawiści i demagogii. Złośliwi nazywają ją nawet „zwastyką”.

Zniekształcona i spotworniała „zetka” stała się również kluczowym elementem ukraińskiej kampanii społecznej Z = Zombie, w której przyrównano ją do żywego trupa i monstrum Frankensteina. Don’t get zombified by propaganda – głosi hasło kampanii, co w wolnym tłumaczeniu można przełożyć jako Nie daj sobie zrobić wody z mózgu (za sprawą rosyjskiej propagandy).

edukacja fake news propaganda Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna Rosja social media Ukraina obronność i bezpieczeństwo print prasa media przejrzystość instytucji problem korupcji wojsko fejk fakenewsy trolling specjalna operacja wojskowa


Nazwa kampanii:
Z = Zombie
Czas:
2022.3.30
Nadawca:
200rf.com
Media:
print
Wykonawca:
TS/D Agency, Ukraine
Hasło kampani:
Don't get zombified by propaganda





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek