Gigantyczny smok ostrzega o smogu w centrum Warszawy
Smok ostrzega o złej jakości powietrza. Na ekranach w centrum Warszawy ruszyła innowacyjna akcja informacyjna.
Na wielkoformatowych ekranach przy hotelu Marriott w Warszawie ruszyła spektakularna kampania informacyjna. Dzięki innowacyjnej technologii tysiące osób przejeżdżających przez centrum Warszawy są ostrzegane o smogu – zagrożeniu, którego nie dostrzegamy, a znacząco wpływa na nasze zdrowie.
Twórcy kampanii połączyli animację 3D z danymi pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym. Animacja pojawia się, gdy normy jakości zostają przekroczone, i zmienia w zależności od wyników pomiarów. Dym wokół smoka gęstnieje wraz z rosnącym poziomem pyłów zawieszonych. Co obrazuje, jak mocno zanieczyszczone jest powietrze, którym oddychamy.
Pomysł kreatywny opierał się na przedstawieniu istoty, której zmysły są znacznie bardziej wyczulone niż ludzkie i pozwalają jej szybciej wykryć niewidzialne dla nas zagrożenie – wyjaśnia Damian Rezner, dyrektor operacyjny Screen Network, firmy odpowiedzialnej za stworzenie akcji. – Towarzyszący animowanemu smokowi dym został wykreowany przy wykorzystaniu znanego z produkcji gier komputerowych silnika Unreal Engine. Wykorzystujemy bieżące odczyty poziomu pyłów zawieszonych i przekładamy je na generowany w czasie rzeczywistym dym towarzyszący animacji. Im jakość powietrza jest gorsza, tym dym staje się gęstszy. Dzięki temu zabiegowi udało się nam zwizualizować niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie.
Wiele osób nie jest świadomych, że powietrze, którym oddycha podczas spaceru czy drogi do pracy, może być niebezpiecznie dla ich zdrowia. Smog to zagrożenie, którego często nie widać, a realnie wpływa na nasze zdrowie. Drapanie w gardle, kaszel czy trudności z oddychaniem, to objawy, z którymi musimy mierzyć się przez zanieczyszczone powietrze. Te dolegliwości doskwierają także smokowi. Rozdrażniony zieje ogniem, a dzięki wyostrzonemu zmysłowi węchu może szybciej wyczuć złą jakość powietrza i ostrzec osoby w pobliżu ekranu.
To akcja nastawiona na podnoszenie świadomości o tym, jak często jesteśmy narażeni na działanie smogu, choć często nie jesteśmy nawet tego świadomi – dodaje Damian Rezner. – Zależało nam, żeby rozwiązanie było nie tylko efektowne, ale również użyteczne dla osób przebywających w przestrzeni miejskiej.
Digital Out of Home to jedno z najszybciej rozwijających się mediów. Dzięki stałemu połączeniu ekranów z zasobami sieci, wyświetlane treści mogą zależeć od danych pobieranych i generowanych w czasie rzeczywistym. Emisja może zostać uzależniona od konkretnych paramentów np.: temperatury, opadów, czy tak jak w przypadku tej akcji – jakości powietrza. Ekrany służą nie tylko prezentacji komunikatów reklamowych, ale mogą również pełnić funkcje informacyjne czy edukacyjne oraz aktywnie zmieniać miejską przestrzeń.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?