Pudełko z jednym butem
Kupowanie butów przez osoby niepełnosprawne, mające tylko jedną stopę, to czynność wysoce frustrująca. Zamiast lewego bądź prawego buta trzeba kupować całą parę, co wiąże się nie tylko z większymi wydatkami, ale też niepotrzebnym marnotrawstwem: drugi but bowiem albo leży nieużywany, albo zostaje wyrzucony do śmieci.
Tmall, chińska platforma zakupowa, stanowiąca część Alibaba Group, postanowiła zaradzić temu problemowi, „rozbijając” klasyczne pudełko z butami na dwie połówki i powołując do życia #theOneShoeProject. Dzięki współpracy z m.in. takimi markami jak Reebok, Skechers czy ECCO, stworzono kolekcję obuwia, skrojonego specjalnie pod potrzeby osób niepełnosprawnych. Każdy chętny wybiera but, jakiego potrzebuje i płaci za niego połowę ceny.
Cała inicjatywa została certyfikowana a następnie wsparta przez China Disabled Persons’ Federation, dzięki czemu zyskała niezwykle pozytywny odbiór i – związaną z tym – ogromną popularność. Platforma Tmall nie wyklucza, że #theOneShoeProject, zaplanowany pierwotnie jako kampania społeczna, z czasem przekształci się w ofertę stałą.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO