Na połowę stycznia br, w kinach w Milwaukee, zapowiedziano premierę filmu „2028”. Film w reżyserii Carlo Besasie szeroko promowano od początku roku w klasycznych mediach i portalach społecznościowych, a nawet w Wikipedii. W głównej roli obsadzono Colleen Foy, znaną z filmu „Aż poleje się krew”, gdzie zagrała u boku Daniela Day-Lewis’a. „2028” to oparta na faktach historia nastolatki, którą dręczą demony przeszłości, i która na skutek pewnych wydarzeń, traci kontrolę nad własnym życiem… tak, jak tracą ją nastoletnie matki. Bo to właśnie do nastolatek skierowano tę, jak się później okazało, zręczną manipulację.
W rzeczywistości, nie było bowiem żadnego filmu „2028”. Rozbudowana akcja promocyjna, włącznie z przygotowaniem plakatów, traileru i ścieżki dźwiękowej, miała na celu jedynie przyciągnięcie do kin jak największej liczby młodych ludzi. Tu, zamiast pełnometrażowej produkcji, pokazano minutowy spot z kampanii społecznej „2028. It finally ends” prowadzonej przez United Way of Greater Milwaukee. Spot jest skrótem najbardziej dramatycznych wydarzeń, jakie spotykały kobietę przez 18 lat, od kiedy jako nastolatka urodziła dziecko. – Musieliśmy czymś zaskoczyć nastolatków – mówi Gary Mueller z Serve Marketing, agencji reklamowej, która przygotowała kreację. – Chcemy walczyć z wyidealizowanym obrazem ciąży nastolatek, jaki pokazuje Hollywood – dodaje. Czyżby to atak na nagrodzonego Oscarem „Juno”?
Historia przedstawiona w spocie, faktycznie wyreżyserowanym przez Carlo Besasie, z udziałem Colleen Foy, zaczyna się w 2010 i kończy właśnie w 2028 r. W tym czasie nie wydarza się nic dobrego. Sam spot to trzymający w napięciu, ponury obraz z życia młodej, samotnej matki. To pasmo życiowych niepowodzeń, straconych szans i kłopotów, które stają się udziałem także jej syna. Negatywny przekaz podkreśla hasło „Get pregnant as a teen and the next 18 years could be the hardest of your life” („Jeśli zajdziesz w ciążę jako nastolatka, następne 18 lat będzie najtrudniejszym czasem w twoim życiu”).
Na stronie kampanii www.2028movie.com znajdują się podstawowe informacje o negatywnych skutkach przedwczesnego macierzyństwa, także tych doświadczanych przez dzieci nastoletnich matek. Więcej praktycznych informacji czeka na młodych ludzi na stronie www.babycanwait.com, do której odsyła reklama.
Niebanalny pomysł, ogromna skala działań, różnorodność kanałów przekazu i kreacja utrzymana w filmowej stylistyce to niezaprzeczalne atuty kampanii. Twórcom udało się nie tylko przyciągnąć nastolatków do kin na fikcyjny film, ale też konsekwentnie pozostali w świecie kinowych produkcji, bo sam spot został zmontowany tak, by przypominał filmowy trailer.
Zgodnie z danymi przedstawionymi przez National Center for Health Statistics, odsetek urodzeń wśród amerykańskich nastolatek (15-19 lat) wynosi 4,19% w skali całego kraju, a 3,09% dla samego stanu Wisconsin.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka