Kampania społeczna „Stop kobietobójstwu” ze złotem na Effie Awards 2021
Podczas uroczystej gali Effie Awards 2021, która odbyła się wczoraj, 26 października 2021 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, kampania „Stop kobietobójstwu” otrzymała złotą statuetkę w kategorii Non-Profit & Public Services. Zwycięski film wyreżyserowała Monika Strzępka, wystąpili w nim m.in. Wiktoria Gorodeckaja, Andrzej Chyra, Marcin Czarnik, Maria Maj oraz Andrzej Kłak. Łącznie złoto przyznano sześciu kampaniom, ale jedynie kampania „Stop kobietobójstwu” miała charakter niekomercyjny.
„A mąż to tak sam z siebie bije?” – to zdanie wypowiedziane w naszym video najlepiej ilustruje strategię, która zakładała prowokacyjne przedstawienie ofiary w roli winnej przemocy domowej – opisują kampanię jej twórcy. – Pokazaliśmy, pod jaką presją społeczną, presją otoczenia, organów państwa czy kościoła są ofiary. Świadomie zdecydowaliśmy się na ponad 3-minutowe video opublikowane w mediach społecznościowych jako główny element kampanii. Przedstawiliśmy w nim symboliczny spacer kobiety uciekającej z przemocowego domu. Kampania „Stop kobietobójstwu” okazała się najlepszą kampanią w historii Fundacji Centrum Praw Kobiet.
Portal kampaniespoleczne.pl był patronem medialnym wydarzenia. Zwycięski film można obejrzeć poniżej:
Centrum Praw Kobiet szacuje, że w Polsce od 400 do 500 kobiet rocznie może tracić życie w związku z przemocą w rodzinie (zabójstwa, pobicia ze skutkiem śmiertelnym, samobójstwa). Giną nie tylko partnerki sprawców, ale również dzieci i bliscy zamordowanych kobiet (matki, babki, siostry). Dokładna skala zjawiska nie jest znana, wciąż brakuje rzetelnych statystyk i badań.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów