Pracownicy trzech polskich firm bukmacherskich: Fortuny, Totolotka i Milenium po raz pierwszy wspólnie wezmą udział w warsztatach poświęconych profilaktyce uzależnienia od gier hazardowych wśród graczy. Szkolenie poprowadzą eksperci dr Thomas Nilsson i dr Bernadeta Lelonek-Kuleta. Wydarzenie, które odbędzie się w dniach 18-21 kwietnia br., realizowane jest przez Fundację Inspiratornia
Naszym celem jest promocja idei Odpowiedzialnego Hazardu – mówi Maja Ruszpel z Fundacji Inspiratornia. – Kasyna, firmy loteryjne czy bukmacherzy, realizując strategię odpowiedzialnego biznesu podejmują działania informacyjne i edukacyjne ukierunkowane na profilaktykę uzależnienia od hazardu oraz chronienia przed nim nieletnich. Zależy nam jednak aby efekt tych działań był jeszcze bardziej skuteczny i aby pracownicy posiadali jeszcze większą wiedzę.
Europejska Federacja Hazardu i Rozrywki, reprezentująca przemysł hazardowo-rozrywkowy przed Unią Europejską, uczula na te kwestie. W roku 2007 opublikowała ona dokument mówiący o odpowiedzialności firm hazardowych wobec klientów. Badania na świecie dowodzą, że większość osób, które grają w gry losowe, to gracze rekreacyjni traktujący grę jako jedną z wielu rozrywek – przeznaczają na nią określoną kwotę i umieją zakończyć grę w bezpiecznym dla siebie momencie. Jednak od 0,5 do 5 procent graczy na świecie to osoby uprawiające hazard patologiczny lub problemowy.
Profilaktyka i edukacja, dzięki którym gracz będzie świadomy, jakie symptomy mogą sygnalizować to, że hazard przestaje być dla niego tylko rozrywką, pomogą mu szybciej zwrócić się o pomoc (np. do terapeuty) lub zaprzestać gry – mówi Ruszpel. – Wiedzę na ten temat powinni mieć jednak przede wszystkim pracownicy firm hazardowych, ponieważ mają bezpośredni kontakt z klientem. To oni bowiem najczęściej jako pierwsi mogą zauważyć problem i zareagować.
W Polsce część z firm oferujących gry losowe już od kilku lat szkoli swoich pracowników oraz prowadzi działania informacyjne wobec graczy. Są to m.in.: Totalizator Sportowy, Casinos Poland i Totolotek.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS