„Myślałam, że będę człowiekiem straconym…” – mówi Anna, bohaterka reportażu kampanii „SM-Walcz o siebie”.
W ramach V edycji kampanii społecznej „SM-WALCZ O SIEBIE” wyprodukowano dwa reportaże przedstawiające życie osób ze stwardnieniem rozsianym. Bohaterem pierwszego jest Zbigniew i jego żona, dojrzali ludzie, którzy z chorobą mężczyzny przeżyli całe swoje wspólne życie. Drugą bohaterką jest Anna, młoda kobieta, pracująca, będąca w szczęśliwym związku. Anna ma możliwość korzystania z refundowanych leków, które spowalniają postęp jej choroby. Do takiego leczenia ma dostęp w Polsce jedynie 13 % osób.
Reportaże wyprodukował dom produkcyjny Tomasza Sekielskiego, Kombinat Medialny, na zlecenie agencji Telescope.
Jak wynika z niedawno przeprowadzonego badania społecznego wśród osób z SM, charakterystyczne jest duże zaangażowanie w inne niż choroba obszary życia. Przede wszystkim, w dużej mierze (55%) były to osoby aktywne zawodowo. Jest to bardzo wysoki odsetek, jeśli zwrócić uwagę na fakt, że 71% próby posiada orzeczenie o niepełnosprawności lub niezdolności do pracy. Odsetek osób pracujących był niemal taki sam w grupie osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności (ale nie o niezdolności do pracy) co w grupie osób nieposiadających takiego orzeczenia. Wynik taki może świadczyć o tym, jak ważna jest praca dla osób chorych. Praca lub konkretne zajęcia domowe pozwalają oderwać się od trudnej sytuacji, sprawiają, że osoby chore czują się potrzebne, motywuje do wykonania szeregu codziennych czynności, przedłuża okres aktywności i poprawia emocjonalne funkcjonowanie osób chorych.
Dlatego chorzy na SM – 92 proc. z badanej grupy – wiążą duże nadzieje z nowymi lekami na to schorzenie, które dostępne są dla pacjentów w większości krajów UE, a w Polsce wciąż są nierefundowane. Mają one nie tylko większą skuteczność od aktualnie stosowanych leków immunomodulujących, podawanych w iniekcjach, ale też są wygodniejsze w użyciu i bezpieczniejsze
„SM–WALCZ O SIEBIE” to kampania społeczna, która od 5 lat zrzesza środowisko pacjentów chorych na stwardnienie rozsiane, ich rodzin i przyjaciół. Partnerami kampaniisą: PTSR (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego), Fundacja URSZULI JAWORSKIEJ i Fundacja NEUROPOZYTYWNI. Patronat nad kampanią objęła międzynarodowa organizacja European Multiple Sclerosis Platform (EMSP). Kolejna edycja kampanii rusza w maju br.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS