Jeszcze do 4 lutego trwają zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu „Dobroczyńca Roku”. W konkursie nagradzane są firmy w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii osobno fundacje korporacyjne.
Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach: Strategia społecznego zaangażowania, Wolontariat pracowniczy oraz Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu. Organizacje mogą zgłaszać firmy które wsparły ich działania w kategoriach: Projekt społeczny i Zaangażowanie lokalne oraz fundacje korporacyjne w kategorii: Fundacja korporacyjna – projekt społeczny.
Z badania „The Nielsen Global Survey on Corporate Social Responsibility” wynika, że spośród przeszło 30 tys. osób kupujących przez internet w 60 krajach, ponad 50 proc. z nich stwierdziło, że chętnie zapłaciłoby więcej za produkty i usługi tych firm, które angażują się w działania społeczne i środowiskowe. W Polsce jest prawie 1,8 miliona małych i średnich przedsiębiorstw i ponad 3 tysiące dużych. Zdaniem organizatorów, mogą one uczynić działania społeczne swoim atutem, wyróżniającym je na rynku.
Wśród nich nagorodzonych dotychczas przedsiębiorstw znajduje się m.in.,firma Avon, prowadząca od 7 lat kampanię społeczną „Avon Kontra Rak Piersi”, we współpracy z partnerami społecznymi i gwiazdami. Tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymała również firma Danone, za wieloletnią walkę z niedożywieniem dzieci pod hasłem „Podziel się posiłkiem”. Wielokrotnie nagradzana była Orange Polska i jej fundacja. Firma wspiera dzieci, społeczności lokalne i ma rozwinięty wolontariat pracowniczy.
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.
Partnerem kategorii „Fundacja korporacyjna – projekt społeczny” jest Forum Darczyńców. Konkurs wspierają: PARP, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Związek Firm Public Relations, Freshmail. Patronami medialnymi tegorocznej edycji są: CSRinfo.org, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ngo.pl, CRnavigator, Marketing przy kawie, Kompendium CSR.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS