Celem nowo powołanej SafeKiddo Foundation, organizacji non-profit, jest działalność na rzecz rozwoju umiejętności efektywnego wykorzystywania technologii cyfrowych przez dzieci i dorosłych oraz promowanie zrównoważonego rozwoju dzieci w cyfrowym świecie z uwzględnieniem zasady online – offline balance. Fundacja będzie także podejmować inicjatywy na rzecz zwiększania bezpieczeństwa najmłodszych w sieci. Pierwszym projektem Fundacji będzie raport pod tytułem „Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci w latach 2005 – 2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia”.
Założycielem SafeKiddo Foundation jest Marcin Marzec, ekspert ds. bezpieczeństwa IT z dwudziestoletnim doświadczeniem, prywatnie ojciec dwóch synów w wieku szkolnym. Z myślą o nich w 2014 roku stworzył SafeKiddo – aplikację do ochrony najmłodszych w sieci. Prezesem Fundacji jest Natalia Mielech, która zajmowała się koordynacją i komunikacją projektów Komisji Europejskiej. Prowadziła dwie edycje projektu SIP BENCH – Benchmarking of parental control tools, dotyczącego narzędzi kontroli rodzicielskiej dostępnych w UE oraz uczestniczyła w wielu inicjatywach na rzecz bezpiecznego Internetu.
Fundacja dokona analizy ilościowej oraz jakościowej publikacji w mediach z ostatnich 10 lat, dotyczących problematyki bezpieczeństwa dzieci w sieci na przestrzeni ostatniej dekady. Efekty prac zostaną zebrane w formie raportu. Jego publikacja przewidziana jest na pierwsze półrocze 2016 roku. Grupa PZU jest partnerem strategicznym, Alior Bank partnerem, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów partnerem merytorycznym projektu.
Raport ma zapewnić wiedzę i wskazać trendy niezbędne do podjęcia działań profilaktycznych na rzecz zwiększania bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz promowania wśród rodziców dobrych praktyk w tym zakresie, a także przedstawić odpowiednie rekomendacje i prognozy na najbliższe lata.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS