Pies to przywilej – ruszyła kampania, której celem są puste schroniska dla zwierząt
Celem najnowszego projektu Fundacji Rasowy Kundel jest osiągnięcie zerowego stanu podopiecznych polskich schronisk. Kampania „Pies to przywilej” ma na celu stworzenie funduszu, który umożliwi realizację programu profilaktyki bezdomności wśród zwierząt domowych w polskich gminach.
Według Głównego Inspektoratu Weterynarii w polskich schroniskach w 2019 roku przebywało prawie 140 tys. psów i kotów. Liczba ta nie pokazuje w pełni skali bezdomności zwierząt domowych w naszym kraju – tysiące psów i kotów znajdują się pod opieką fundacji, azyli i innych prywatnych podmiotów ratujących zwierzęta. Dodatkowo, w samym 2019 roku polskie gminy wydały ok. 255 mln publicznych pieniędzy, czyli naszych podatków, na realizację ustawowego zadania wyłapywania bezdomnych zwierząt.
Naszym celem są puste schroniska – mówi Dorota Perłowska, założycielka Fundacji Rasowy Kundel. – Wiemy, że ten cel da się osiągnąć. Przykładem może być chociażby Holandia, gdzie według ostatnich doniesień nie ma ani jednego bezdomnego psa. W Polsce również udało się osiągnąć ten cel w Aleksandrowie Łódzkim. Potrzebujemy wsparcia, siły, pomocy i trochę szczęścia, ale jesteśmy wytrwali i zrobimy to.
Ogólnopolski Fundusz Profilaktyki Bezdomności Psów i Kotów pozwoli na wdrożenie programu kastracji zwierząt właścicielskich, który – prowadzony systematycznie i zakrojony na szeroką skalę – jest jedyną i najszybszą metodą na opanowanie bezdomności zwierząt w Polsce. Środki z Funduszu będą dostępne dla innych organizacji, osób pomagających lokalnie i gmin.
Zbiórka, która zasili Fundusz, rozpoczyna się 14 maja 2021 roku. Wszyscy darczyńcy otrzymają dostęp do grupy na Facebooku, gdzie w tygodniu 17 – 22 maja 2021 r. odbędzie się PIEStiwal online – seria webinarów prowadzonych na żywo przez specjalistów z branży szkolenia psów (Julia Skalska ze szkoły Wymarzony Pies, Michał Santorski ze szkoły Control Dog oraz Zuzanna Rybarczyk z projektu Psiaki w Zen, Paulina Grzybowska prowadząca blog Biały Jack & Co), dietetyki (Patrycja Paradowska, Jedz) oraz treningu personalnego (Justyna Zielińska).
Link do zbiórki: https://zrzutka.pl/z/piestoprzywilej
Ambasadorką kampanii została Kasia Gandor – blogerka i youtuberka, popularyzatorka zrównoważonego rozwoju, ekologii i zdrowego trybu życia, a prywatnie miłośniczka psów.
Do wspólnej akcji po raz kolejny przyłącza się również Nice To Fit You – marka społecznie zaangażowana, która na co dzień zajmuje się komponowaniem i dostawą zbilansowanej diety dla swoich użytkowników.
Więcej na temat problemu bezdomności zwierząt można przeczytać tu:
http://www.boz.org.pl/raport/2016/1.htm
https://www.wetgiw.gov.pl/download/Raport-roczny-GLW-2019,4163.pdf
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów