Stowarzyszenie Nasz Bocian w dniach 6-12 czerwca br. organizuje Tydzień Świadomości Niepłodności. Wydarzenie jest odpowiedzią na bieżące wydarzenia polityczne wokół tematyki leczenia niepłodności. Problem niepłodności dotyczy jednej na pięć par.
Decyzją nowych władz rządowy program „Leczenie Niepłodności Metodą Zapłodnienia Pozaustrojowego na lata 2013-2016”, w ramach którego uzyskano 10 035 ciąż, nie został przedłużony. Zgłoszono także projekt nowelizacji ustawy „o leczeniu niepłodności” z dnia 25 czerwca 2015 roku pod nazwą „w obronie życia i zdrowia nienarodzonych dzieci poczętych in vitro”. Zdaniem inicjatorów Tygodnia Świadomości Niepłodności nowelizacja oznacza drastyczny spadek skuteczności in vitro, zakaz mrożenia zarodków i utworzenie osobnej kategorii „dziecka z dawstwa”.
W ramach akcji planowane są następujące działania: kampania społeczna „1na5”, ilustrująca skalę niepłodności w Polsce, w ramach której w środkach komunikacji zbiorowej największych miast Polski (metro, autobusy, tramwaje) wyeksponowane zostaną plakaty pokazujące wagę problemu; kolejna odsłona akcji „Nie-Zwykłe Rodziny”. Tym razem osoby identyfikujące się z przekazem projektu zostaną zaproszone do wysłania pocztówek i historii bezpośrednio do Ministerstwa Zdrowia i premier Beaty Szydło; udział w sejmowej konferencji w dniu 9 czerwca podsumowującej rządowy program, w konferencji wezmą również udział pacjenci z całej Polski. Konferencja odbędzie się w Sali 106, o godz. 13.30 (Sejm RP); marsz niepłodnych i ich przyjaciół, który odbędzie się przed spotkaniem w Sejmie (godz. 12:30, róg ul. Jana Matejki i Alej Ujazdowskich w Warszawie. Trasa przemarszu prowadzi od skrzyżowania ul. Jana Matejki z Alejami Ujazdowskimi, wzdłuż ulicy Matejki do ulicy Wiejskiej pod budynek Sejmu RP. Uczestnicy marszu będą ubrani w charakterystyczne białe koszulki z logo 1na5, a przed sobą będą pchać puste wózki jako wyraz protestu przeciwko polityce ograniczającej prawo do posiadania własnego potomstwa przez osoby borykające się z niepłodnością.
Wydarzenie objęte zostało patronatem Fertility Europe – europejskiej organizacji stowarzyszeń pacjenckich, Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu i Embriologii oraz Ogólnopolskiego Centrum Badania, Edukacji i Monitorowania Problemów Płodności.
Z okazji „Tygodnia Świadomości Niepłodności” przygotowany został również Twibbon – dodatek do zdjęcia profilowego, dzięki któremu każda zainteresowana osoba może okazać wsparcie wszystkim niepłodnym.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS