1 października rusza kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi Polaków na problemy osób chorujących na depresję, których w kraju żyje ok. półtora miliona. Organizatorami są Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji i Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.
Tego dnia przypada Europejski Dzień Walki z Depresją. Zależy nam na przełamywaniu stereotypów i walce ze stygmatyzacją osób chorych – mówi autorka książki pt. „Twarze depresji” Anna Morawska.
Do kampanii przyłączyły się osoby znane, które chcą opowiedzieć o doświadczeniach związanych z tą chorobą. Są nimi dziennikarz Andrzej Bober, pisarz Tomasz Jastrun, dziennikarka TVP, prezenterka „Panoramy” w TVP2, prowadząca program „Po przecinku” w TVP INFO Joanna Racewicz; historyk filozofii, poeta, autor książek, rzeźbiarz, malarz, dziennikarz Kamil Sipowicz, aktor Piotr Zelt.
Ambasadorami kampanii są również osoby, które osobiście nie doświadczyły depresji, ale postanowiły wesprzeć kampanię i zwrócić uwagę na problemy chorych na depresję: Ewa Błaszczyk – aktorka, współzałożycielka Fundacji „Akogo?” i Kliniki Neurorehabilitacyjnej „Budzik” przy Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie; Jarosław Gugała – dziennikarz telewizji Polsat, prezenter „Wydarzeń”; Marta Kielczyk – dziennikarka TVP, prezenterka „Panoramy” w TVP2 i serwisów TVP INFO; Maciej Orłoś – dziennikarz TVP, prezenter „Teleexpressu” w TVP1; Tomasz Wolny – dziennikarz TVP, prezenter „Panoramy” w TVP2 i „Pytania na śniadanie” w TVP2.
Według Światowej Organizacji Zdrowia z depresją zmaga się trzysta pięćdziesiąt milionów ludzi na świecie, najwięcej w wieku od dwudziestego do czterdziestego roku życia.
W skład kampanii wchodzić będzie spot telewizyjny, spot radiowy, wywiady telewizyjne, wywiady radiowe, kampania bilbordowa w Warszawie w terminie 1-14.10.2015 r., plakat z udziałem ambasadorów oraz książka Anny Morawskiej pt. „Twarze depresji”, w której autorka rozmawia z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które wspierają chorych na depresję i ich rodziny.
Utwór wykorzystywany w kampanii skomponował Yossarian Malewski.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS