Ruszyła trzecia edycja akcji społecznej Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę” Celem tegorocznej odsłony będzie przeprowadzenie Wielkiego Spisu Zapylaczy – nowatorskich . Aby wziąć udział w akcji, należy wejść na stronę www.adoptujpszczole.pl i wirtualnie „adoptować” dowolną liczbę pszczół.
Dzięki Wielkiemu Spisowi możliwe będzie sprawdzenie liczebności i występowania różnych gatunków pszczół, a także zbadanie, jaki jest ich stan. Badania pozwolą określić, co im szczególnie szkodzi i jakie warunki są dla nich najbardziej odpowiednie, by mogły bezpiecznie żyć i pracować – powiedziała Katarzyna Jagiełło, koordynatorka akcji „Adoptuj pszczołę” w Greenpeace Polska.
Dzięki pierwszej edycji „Adoptuj Pszczołę” zebrano fundusze na budowę 100 hoteli dla pszczół samotnic i dzikich owadów zapylających, które stanęły w 16 miastach Polski. W drugiej edycji, w zeszłym roku, Greenpeace zebrał prawie 150 tys. na odbudowę pszczelej populacji w Przyczynie Dolnej (woj. lubuskie) i działania związane z ochroną owadów zapylających, między innymi nasadzenia drzew i krzewów miododajnych, szkolenia dla rolników. Podczas drugiej edycji akcji w Warszawie powstał też ogród miejski dla pszczół i ludzi. Wirtualne pszczoły zaadoptowało ponad 8 tysięcy osób, a założony cel udało się osiągnąć na ponad dwa tygodnie przed jej końcem, w 120%.
Projekt graficzny strony wykonała Małgorzata Goczewska z Lemondays, animacje dotyczące akcji Monika Siemińska, za rozwiązania IT odpowiada Mashup Media sp. z o.o., a public relations ponownie poprowadzi agencja Steinke Communications.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS