W ogólnopolskim konkursie badawczym „Postaw na Słońce” realizowanym przez Fundację BOŚ wzięło udział 2000 uczniów, którzy zorganizowali blisko 100 konferencji na temat Odnawialnych Źródeł Energii i przygotowali projekty mikroinstalacji fotowoltaicznych dla 400 domów jednorodzinnych. W ubiegłym roku 98 proc. Polaków deklarowało, że nie wie co kryje się pod pojęciem „Prosument”, dziś – po wejściu w życie ustawy o OZE, która wprowadza regulacje dotyczące przydomowych mikroinstalacji – zaczyna się to zmieniać.
Dzięki zaangażowaniu młodych ludzi szczegółowe informacje o OZE i projekcie „Postaw na Słońce” dotarły do blisko 5000 osób z lokalnych społeczności. Młodzież zorganizowała w swoich miastach nie tylko konferencje, ale również happeningi. Łącznie rozwiesiła lub rozdała blisko 10 tys. plakatów i ulotek. W tym samym czasie trwała ogólnopolska kampania billboardowa, radiowa i PR-owa, ale to zaangażowanie młodych ludzi jest na wagę złota – podkreśla Barbara Lewicka – Kłoszewska, ekolog i wiceprezes Fundacji BOŚ, która koordynuje projekt „Postaw na Słońce” realizowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Prosument to producent, konsument i sprzedawca energii elektrycznej w jednym. Od ubiegłego roku NFOŚiGW rozpoczął realizację programu „Prosument”. Ze środków publicznych mogą być finansowane inwestycje dotyczące mikroinstalacji OZE realizowane przez osoby fizyczne, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe – mówi prof. nadzw. dr hab. inż. Ryszard Piramidowicz, przewodniczący zespołu Platformy Fotowoltaiki Politechniki Warszawskiej. Podjęcie decyzji o skorzystaniu np. z instalacji fotowoltaicznej przekłada się na konkretne kwoty. Polacy nie zawsze wiedzą, o jakich oszczędnościach mowa. Tymczasem z wyliczeń przygotowanych przez Ekspertów z Laboratorium Fotowoltaiki Politechniki Warszawskiej wynika, że czteroosobowe gospodarstwo domowe mogłoby – dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania – obniżyć rachunek za energię z 2475 zł (rocznie) do 275 zł.
W ramach konkursu badawczego uczniowie mieli przeprowadzać (z pomocą nauczyciela) analizy energetyczne budynków szkolnych i mieszkalnych, a następnie dobierać odpowiednie mikroinstalacje fotowoltaiczne. Częścią konkursu było również prowadzenie kampanii edukacyjnych i informacyjnych promujących korzyści związane z wykorzystaniem OZE nie tylko wśród swoich kolegów i koleżanek, ale również w środowisku lokalnym. Uczestnicy konkursu mogli korzystać z fachowego wsparcia przez cały okres trwania projektu, ponieważ Fundacja BOŚ udostępniła im kalkulatory, modele i inne szczegółowe materiały, które pomagały w realizacji zadań. Drugą częścią rywalizacji był konkurs filmowy, w którym trzeba było przygotować spot wyjaśniający pojęcie „Prosument”.
Więcej o kampanii „Jestem Prosumentem” można przeczytać tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS