Kaufland członkiem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego
Sieć Kaufland przystąpiła do Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP). Celem tej inicjatywy jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100% zrównoważonego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku.
Zrównoważone pozyskiwanie surowców wpisuje się w naszą strategię społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska. – Jako duża sieć handlowa czujemy się odpowiedzialni za ochronę przyrody i bioróżnorodności. Dołączenie do Koalicji to kolejny krok mający na celu promowanie odpowiedzialnych praktyk, a co za tym idzie budowanie świadomości na rynku i wśród konsumentów.
Celem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego jest obniżenie poziomu zużycia niecertyfikowanego oleju palmowego na rzecz oleju palmowego pochodzącego ze zrównoważonej produkcji. Członkowie PKZOP zobowiązują się do optymalizacji łańcucha dostaw oraz jego transparentności, a także do wykorzystywania wyłącznie certyfikowanego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku.
Na świecie cały czas rośnie popyt na olej palmowy, co jest związane z rozwojem plantacji na terenie lasów deszczowych wycinanych pod uprawy − często nielegalnie. Lasy te charakteryzują się ogromną różnorodnością biologiczną. Jak wskazują eksperci, zastąpienie oleju palmowego innymi rodzajami olejów nie jest rozwiązaniem ze względu na brak wystarczającej powierzchni do ich uprawy. Kluczowe jest więc odpowiedzialne wykorzystywanie oleju palmowego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?