Amongothers, czyli między nami naprawdę dobrze jest
Jednym z wyzwań stojącym przed dużymi firmami, które chcą prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną, jest konieczność kierowania przekazu do bardzo zróżnicowanej grupy docelowej. Czasem jednak warto postąpić na odwrót. Jak pokazuje kampania realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Capgemini, umiejętne wykorzystanie owych różnic może posłużyć wzmocnieniu i zintegrowaniu zespołu.
Capgemini to firma świadcząca zintegrowane usługi w zakresie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, która zatrudnia w Polsce ponad dziewięć tysięcy osób z różnych środowisk i grup wiekowych. Firma przeprowadziła sondę wśród pracowników na temat społecznych mitów i stereotypów, zadając im pytania na temat ról społecznych i zawodowych, wieku, różnic międzykulturowych, czy też realiów przyszłości.
Następnie w ramach kampanii przygotowano serial złożony z kilku odcinków. Przed kamerami posadzono pracowników z różnych grup, którzy nie znali wcześniej ani omawianych zagadnień, ani scenariusza. Naprzeciwko siebie usiedli reprezentanci pokolenia X i Y, Polacy i obcokrajowcy, dzietni i bezdzietni, osoby zainteresowane IT i humaniści oraz pracownicy i ich przełożeni. Uczestnicy najpierw odpowiadali na pytania, po czym razem wykonywali zadanie, wymagające od nich ścisłej współpracy. Aktorzy nie znali pytań, na które odpowiadali. Nie znali też zadań, które wspólnie wykonywali – opowiada Cezary Zieliński, współautor kampanii – Żadnych prób, podpowiedzi, nagranie w zasadzie na żywca, bez dubli. Żadnego sterowania emocjami. Zależało nam na tym, żeby uchwycić ich prawdziwe relacje – od wycofania, posługiwania się stereotypem, do bliższego poznania i ścisłej współpracy.
W ten sposób udało się pokazać, że dzięki różnorodności wszyscy mogą uczyć się od siebie nawzajem i odkrywać swój potencjał. Na etapie ankiet wyszło sporo różnic i uprzedzeń – wyjaśnia Cezary Zieliński – Ale gdy tylko bohaterowie usiedli naprzeciwko siebie, wiele z nich straciło swoją moc. Mało tego, okazało się, że więcej ich łączy niż dzieli. Wielokrotnie powtarzało się spostrzeżenie, że kategorie są sztuczną linią podziału. Że to niepotrzebne, że wystarczy tylko usiąść, porozmawiać i bliżej się poznać. Filmiki udowodniły, bez żadnego naciągania i marketingowych chwytów, że różnorodność to nie przeszkoda, tylko siła Capgemini. Kampanię puentują słowa lektora: W Capgemini chcemy się poznawać, rozmawiać i rozumieć. Dzięki temu stajemy się lepsi, mądrzejsi, ciekawsi. Różnorodność to nie przeszkoda – to nasza siła.
Uzupełnieniem filmów są plakaty (powyżej) oraz kolorowe wlepki (poniżej kilka przykładowych), rozklejane w różnych biurach Capgemini:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca