Szacuje się, że 55 milionów dzieci w Indiach jest wykorzystywanych do pracy. Większość z nich jest zatrudnianych w przemyśle bawełnianym, gdzie dzienny czas pracy dochodzi do 13 godzin, a wynagrodzenie równe jest jednej polskiej złotówce.
Oddział policji w Delhi zajmujący się ochroną kobiet i dzieci zlecił agencji Rediffusion Y&R z Gurgaon przeprowadzenie kampanii przeciw łamaniu praw dzieci poprzez zmuszanie ich do podjęcia działalności zarobkowej. W listopadzie 2009 roku ukazały się plakaty z hasłem „Set him/her free. Call – 1291. A Delhi Police initiative to abolish child labour.” ( “Uwolnij jego/ją. Zadzwoń pod 1291. Inicjatywa Delhijskiej Policji, mająca na celu zniesienie pracy dzieci.”). Wszystkie kreacje utrzymane są w czarno-szarej stylistyce fotograficznych negatywów. Postacie dzieci są niewyraźne, umocowane na sznurkach, jak lalki w teatrze. Kampania miała na celu uświadomienie problemu przymusowej pracy dzieci, ich bezradności w tej sytuacji oraz, co najważniejsze, apelowała o aktywną reakcję – złożenie telefonicznego doniesienia o przypadku pracujących dzieci.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów