W jakich okolicznościach płacz dziecka może uratować mu życie? Na to pytanie odpowiada nowa kampania stworzona w imieniu organizacji Doctors of the World (Médecins du Monde).
Zaskakujące kreacje, które pojawiły się w podziemiach metra w wybranych państwach Europy Zachodniej, wzbudziły niemałe zainteresowanie ludzi, którzy się na nie natknęli, ponieważ przedstawiały wizerunki płaczących dzieci, opatrzone jedynie napisem „#make a child cry” („#spraw, żeby dziecko płakało”). Dzięki temu hasłu kreacje szybko rozprzestrzeniły się na Twitterze i przykuły uwagę mas. Wyjaśnienie tajemniczych printów przyniosły kolejne plakaty oraz spot reklamowy, które tym razem oprócz obrazów płaczących dzieci i danego hasła reklamowego, rozszerzone zostały o te oto słowa: „Save his/her life” („Uratuj jego/jej życie”). Odbiorcy zarówno z kreacji, jak i spotu, dowiadują się również o okolicznościach, w których dzieci płakały. Okazało się, iż dostawały zastrzyk, lub otrzymywały inną pomoc medyczną, która przerażała je tak bardzo, iż zaczęły zawodzić.
Kreacje przy pomocy zaskakujących zdjęć i hasła zwracają uwagę na problem dzieci żyjących w ubogich krajach lub miejscach dotkniętych konfliktem zbrojnym, co znacznie ogranicza dostęp do opieki medycznej, a jak mówi dalej hasło kampanii, co kilka sekund, właśnie z tego powodu, umiera dziecko: „One child dies every 7 seconds due to lack of medical care. Make a donation on makeachildcry.com” („Co 7 sekund umiera jedno dziecko z powodu braku opieki medycznej. Przekaż datek na makeachildcry.com”). Twórcy kreacji i spotu reklamowego próbują trafić do odbiorców poprzez odwołanie się do ich emocji związanych z widokiem płaczących dzieci, jednak dzięki odwróceniu ładunku emocjonalnego z negatywnego na pozytywny, przekaz dociera ze zdwojoną siłą, zwłaszcza, że widok krzywdzonych dzieci każe ludziom w naturalnym odruchu sprawdzić, co jest powodem ich krzywdy.
Kreacje oraz spot pojawiły się w takich państwach jak Kanada, Argentyna, Niemcy, Holandia, Hiszpania, Grecja, Portugalia, Szwajcaria i Wielka Brytania.
Kreacje i spot zostały przygotowane przez francuską agencję reklamową DDB, Paris w imieniu Doctors of the World (Médecins du Monde) – międzynarodowej humanitarnej organizacji non-profit udzielającej długoterminowej pomocy medycznej ludziom potrzebującym w biednych i zdestabilizowanych politycznie państwach, gdzie takiej pomocy brakuje.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów