Równo ważni – kampania UW na rzecz równego traktowania
Pracownicy, studenci i absolwenci UW jako bohaterowie kampanii społecznej „Równo ważni”. 14 października ruszyła kampania społeczna, zorganizowana przez Uniwersytet Warszawski i będąca jednym z działań podejmowanych przez uczelnię na rzecz równego traktowania.
Uniwersytet – z założenia – powinien być miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla wszystkich członków swojej społeczności, bez względu na narodowość, płeć, niepełnosprawność czy orientację seksualną. Słowem, powinien być instytucją otwartą na różnorodność.
Na Uniwersytecie Warszawskim już funkcjonują instytucje, których zadaniem jest działanie na rzecz budowania środowiska wolnego od dyskryminacji. Są to rzecznik akademicki, który wspiera członków społeczności akademickiej m.in. w rozwiązywaniu sporów oraz specjalista ds. równouprawnienia, który zajmuje się polityką antydyskryminacyjną, równym traktowaniem i różnorodnością. Na UW istnieje także komisja rektorska ds. przeciwdziałania dyskryminacji.
Jednym z działań podejmowanych przez UW na rzecz przeciwstawiania się dyskryminacji jest kampania „Równoważni”, skierowana do całej społecznością akademickiej. Jej celem jest podkreślenie, że na Uniwersytecie Warszawskim nie ma miejsca na dyskryminację, a każdy kto jej doświadcza, znajdzie wsparcie. Akcja dotyczy różnych przejawów dyskryminacji: ze względu na płeć, wiek, religię, pochodzenie etniczne, niepełnosprawność czy orientację seksualną.
Na kampanię składają się m.in.: seria plakatów, działania na profilach UW w social mediach oraz film promocyjny z udziałem bohaterów projektu – osób z UW reprezentujących różne środowiska, potencjalnie narażone na dyskryminację i nierówne traktowanie.
Materiały mają informować odbiorców o tym, czym jest dyskryminacja, mobbing, mowa nienawiści lub jak przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacyjnym. Plakaty i posty zachęcają do odwiedzania uniwersyteckiej strony internetowej www.rownowazni.edu.pl, zawierającej kompleksowe informacje dotyczące przeciwdziałania dyskryminacji.
Koordynatorem projektu jest Biuro Promocji UW. Kampania powstała przy ścisłej współpracy merytorycznej z dr Anną Cybulko, rzeczniczką akademicką oraz dr hab. Julią Kubisą, specjalistką ds. równouprawnienia. Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie www.rownowazni.uw.edu.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie