Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie ogłosiła Konkurs Fotograficzny „Jedz Odpowiedzialnie”, na najlepsze zdjęcie nawiązujące do tematyki odpowiedzialnej konsumpcji i etyki w przemyśle spożywczym. Fotografie mają ukazywać wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, ilustrować stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych. Można też szukać pomysłów na zdrowe jedzenie lub za pomocą zdjęcia domagać się sprawiedliwego przemysłu spożywczego. Autor najlepszej pracy pojedzie na Expo w Mediolanie.
Akcja jest częścią międzynarodowej kampanii, dążącej do zmniejszenia wpływu dużych sieci spożywczych na lokalny rynek i na drobnych producentów.
Nasze supermarkety oferują ogromny wybór najróżniejszych artykułów spożywczych po coraz niższych cenach. Ten raj dla konsumentów ma swoją ciemną stronę: ludziom w krajach rozwijających się i w Europie, którzy uprawiają, hodują lub przetwarzają naszą żywność, często ledwo starcza na życie. Presja wywierana na dostawców i popełniane wobec nich nadużycia mają negatywny wpływ na prawa pracownicze i społeczne – skutkują niskimi płacami, przymusowymi nadgodzinami oraz brakiem bezpieczeństwa zatrudnienia w łańcuchu dostaw – twierdzi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Sytuację postanowiło zmienić 20 organizacji pozarządowych z całej Europy, których celem jest doprowadzenie do tego, by marki własne supermarketów w większym stopniu odpowiadały zasadom sprawiedliwego handlu i odpowiedzialnej konsumpcji.
Aby wziąć udział w rozgrywce należy zrobić zdjęcie, wejść na stronę www.supplychainge.org i zgłosić pracę wypełniając formularz (do 31 lipca 2015). Autorzy/autorki najlepszych fotografii otrzymają również kosze lokalnych specjałów, książki i torby z bawełny organicznej.
Polska odsłona konkursu organizowana jest przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie, która od kilkunastu lat działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji. Kampania realizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie