Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie ogłosiła Konkurs Fotograficzny „Jedz Odpowiedzialnie”, na najlepsze zdjęcie nawiązujące do tematyki odpowiedzialnej konsumpcji i etyki w przemyśle spożywczym. Fotografie mają ukazywać wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, ilustrować stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych. Można też szukać pomysłów na zdrowe jedzenie lub za pomocą zdjęcia domagać się sprawiedliwego przemysłu spożywczego. Autor najlepszej pracy pojedzie na Expo w Mediolanie.
Akcja jest częścią międzynarodowej kampanii, dążącej do zmniejszenia wpływu dużych sieci spożywczych na lokalny rynek i na drobnych producentów.
Nasze supermarkety oferują ogromny wybór najróżniejszych artykułów spożywczych po coraz niższych cenach. Ten raj dla konsumentów ma swoją ciemną stronę: ludziom w krajach rozwijających się i w Europie, którzy uprawiają, hodują lub przetwarzają naszą żywność, często ledwo starcza na życie. Presja wywierana na dostawców i popełniane wobec nich nadużycia mają negatywny wpływ na prawa pracownicze i społeczne – skutkują niskimi płacami, przymusowymi nadgodzinami oraz brakiem bezpieczeństwa zatrudnienia w łańcuchu dostaw – twierdzi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Sytuację postanowiło zmienić 20 organizacji pozarządowych z całej Europy, których celem jest doprowadzenie do tego, by marki własne supermarketów w większym stopniu odpowiadały zasadom sprawiedliwego handlu i odpowiedzialnej konsumpcji.
Aby wziąć udział w rozgrywce należy zrobić zdjęcie, wejść na stronę www.supplychainge.org i zgłosić pracę wypełniając formularz (do 31 lipca 2015). Autorzy/autorki najlepszych fotografii otrzymają również kosze lokalnych specjałów, książki i torby z bawełny organicznej.
Polska odsłona konkursu organizowana jest przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie, która od kilkunastu lat działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji. Kampania realizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS