To działa. Choć często o tym nie wiemy
W Polsce działa obecnie ponad sto tysięcy organizacji społecznych, które każdego roku wspierają miliony potrzebujących. Pomimo tego większość z nas w ogóle nie zdaje sobie z tego sprawy.
Organizacje pozarządowe w Polsce zajmują się rozmaitymi zagadnieniami. Swoim zasięgiem obejmują zarówno dzieci, jak i młodzież, dorosłych czy seniorów. Spektrum działania organizacji obejmuje niemal wszystkie dziedziny życia, a z aktywnością organizacji społecznych można się zetknąć wszędzie – w szkole, na boisku, w szpitalu, telewizji, teatrze czy nawet w lesie.
Z okazji Dnia Organizacji Społecznych zespół kampanii Organizacje społeczne. To działa oraz Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowali spot promujący organizacje pozarządowe. Film ma za zadanie przybliżyć Polkom i Polakom zakres i różnorodność działalności organizacji społecznych.
W Polsce panuje stosunkowo niska świadomość, dotycząca organizacji pozarządowych oraz obszarów, na których działają. Niektóre organizacje są bardzo aktywne, widoczne w mediach, stąd często panuje przekonanie, że NGO-sy zajmują się wyłącznie pewnymi wąskimi zakresami działalności. Tymczasem organizacje pozarządowe w Polsce działają na wielu obszarach aktywności. W spocie pokazano zaledwie kilka z nich. Są to: ekologia, kultura, edukacja, prawa człowieka, sport, demokracja, równość, zdrowie i nauka. Wszystkie są reprezentowane w naszym spocie, przez – w większości – znanych ludzi, silnie kojarzonych z aktywnością społeczną. – mówi Cezary Zieliński, współautor spotu.
Kampania Organizacje społeczne. To działa wystartowała 19 października ubiegłego roku, z inicjatywy kilkunastu różnych organizacji, które połączyły siły, aby pokazywać, jak fundacje i stowarzyszenia działają, jak zmieniają rzeczywistość, jak wpływają na życie każdego i każdej z nas, i to na bardzo wielu polach. Nad strategią i koncepcją całej kampanii pracowaliśmy od wiosny, przy wsparciu ekspertów od komunikacji z sektora i spoza niego. – mówi Dorota Setniewska, koordynatorka kampanii Organizacje społeczne. To działa.
Kampania w internecie: http://www.todziala.org/, https://www.facebook.com/todziala/, https://www.instagram.com/todziala/, https://twitter.com/todziala.
Za kreację oraz produkcję spotu internetowego odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej z zespołem kampanii. Zdjęcia i montaż: Jakub Lichwa, Spółdzielnia Fajna Sztuka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie