W związku z coraz bardziej zauważalnym i utrwalającym się ruchem body positive firma Mattel wprowadza do swojej oferty bardziej zróżnicowane lalki Barbie. Na rynku pojawiły się zabawki o różnych typach sylwetki czy kolorach skóry. Firma Mattel odchodząc od promowania wizerunku idealnej, nienaturalnie szczupłej i pięknej kobiety popiera walkę ze stereotypowym postrzeganiem kobiecego wizerunku, komunikuje również o zjawisku Dream Gap.
Amerykańskie przedsiębiorstwo, będące największym pod względem przychodów ze sprzedaży producentem zabawek na świecie, włączając się w promocję ”nieidealnego” piękna wprowadza na rynek nowe oblicza kultowych lalek Barbie.
Marka chce na nowo zdefiniować istotę kobiecego piękna. Kierując się coraz bardziej popularnym ruchem body positive, firma decyduje się na zaprzestanie utrwalania nierealnych standardów dotyczących kobiecego wyglądu. Walkę ze stereotypami marka rozpoczęła już w przeszłej kampanii, odwołując się do zjawiska Dreap Gap – przeświadczenia, które utrudnia dziewczynkom wykorzystanie ich potencjału. (o kampanii Dream Gap pisaliśmy TUTAJ) W odróżnieniu od chłopców, dziewczynki przestają wierzyć, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą mogły zostać kim zechcą, będą realizować swoje marzenia i osiągać cele.
Czy wiesz, że dziewczynki trzy razy rzadziej dostają zabawki związane z nauką? Zjawisko Dream Gap – zidentyfikowane przez światowe instytucje – to przeświadczenie, które utrudnia dziewczynkom wykorzystanie ich potencjału. Prowadzi ono do utraty pewności siebie i wiary we własne możliwości dziewczynek już w wieku 5 lat. W odróżnieniu od chłopców, dziewczynki przestają wierzyć, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą mogły zostać kim zechcą, będą realizować swoje marzenia i osiągać cele.Budowanie poczucia własnej wartości nie jest proste.Podziel się swoim komentarzem, jak wspierać dziecko w jego działaniach, aby doceniło swoje siły?Porozmawiajmy o Dream Gap!
Opublikowany przez Barbie Piątek, 4 stycznia 2019
Mattel chcąc pokazać swoim najmłodszym klientom, że bycie kimś innym niż perfekcyjnie wyglądająca, niebieskooką blondynką, to nic złego, wprowadza do swojej oferty coraz to nowsze '’nieidealne’’ lalki.
Chcąc pokazać, że piękno kobiety nie winno być definiowane przez bycie idealną pod każdym względem, Mattel wprowadza lalki Barbie na wózku inwalidzkim oraz z protezą nogi. Kolekcja ma zostać poszerzona również o lalki z warkoczykami na głowie, małym biustem, mniejszą talią i szerszymi ramionami.
Marka promuje swoje działania w internecie, w mediach społecznościowych, prasie.
Bravo Barbie! Maybe there will be a #DapperD #Tomboy Barbie next? #EveryBODYisBeautiful! #Barbie #BodyPositive #BodyPositiveBarbie #TomboyBarbie #TheDollEvolves
Opublikowany przez Dapper D Czwartek, 28 stycznia 2016
Więcej informacji o marce oraz jej działaniach i misji związanej z ruchem body positive można znaleźć na stronie internetowej firmy https://www.mattel.com/en-us
Opublikowany przez Barbie Środa, 6 lutego 2019
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy