Belgijskie Centrum Zaginionych Dzieci Child Focus chcąc przybliżyć społeczeństwu problematykę zaginięć dzieci przeprowadziła eksperyment społeczny. Celem inicjatywy jest uświadomić, iż ryzyko zaginięć dotyczyć może każdego
Organizacja zajmująca się pomocą zaginionym i wykorzystywanym seksualnie dzieciom w nowej kampanii porusza temat kidnapingu. Organizacja Child Focus chcąc przybliżyć temat uprowadzeń dzieci stworzyła społeczną kampanię pn. ”Closer than you think’’ (Bliżej niż myślisz). Punktem wyjścia działań stał się eksperyment
Powszechnie udostępniane informacje o zaginięciach wykorzystują media społecznościowe dla rozprzestrzenia tematu zaginionych dzieciach. Niestety, posty nie są udostępniane w wystarczająco dużym gronie odbiorców. W rezultacie potencjalny świadek nie może ich zobaczyć.
Aby zmienić myślenie społeczeństwa i sprawić by takie stwierdzenia jak: „To nigdy nie dzieje się w moim sąsiedztwie…” czy „ Nie znam tych rodzin…” nie stawały na przeszkodzie udostępniania informacji o zaginionych dzieciach organizacja postanowiła zobrazować ludziom, że problem zaginięcia dotyczyć może każdego.
Child Focus vertrekt vanuit het principe dat iemand, ergens, weet wat er gebeurd is of over informatie beschikt die hij…
Opublikowany przez Child Focus Piątek, 1 lutego 2019
Chcąc zaangażować odbiorców w problematykę zaginionych dzieci, za pomocą eksperymentu Child Focus połączyli wielu różnych ludzi z całego kraju z tym samym zaginionym dzieckiem.
Tworząc koncepcję sześciu kroków organizacja pod hasłem: '’Six degrees of seperation” (sześć stopni seperacji) udowadnia, że dwóch kompletnie nieznajomych może być połączonych ze sobą za pomocą łańcucha zaledwie pięciu osób. W ten sposób realizatorzy chcą rozprzestrzenić stwierdzenie, że maksymalnie sześć kroków oddziela każdego od zaginionego dziecka.
Een supermooi moment voor Nathalie? De gepeste jongen die na een Child Focus-sessie een persoonlijk gesprek vroeg. Want we zijn er voor ouders en kinderen.
Opublikowany przez Child Focus Środa, 5 grudnia 2018
Eksperyment został w pierwszej kolejności opublikowany jako wideo w internecie i mediach społecznościowych, wzbudził emocjonalny odbiór. Kampania obejmowała także telewizję, radio, druk i plakaty. Dodatkowo, stworzono specjalną wersja wideo pokazująca powiązania celebrytów z zaginionym dzieckiem.
Philippe #BLEZER is veilig en wel teruggevonden. Hartelijk bedankt iedereen voor de verspreiding van het verdwijningsbericht.
Opublikowany przez Child Focus Niedziela, 17 lutego 2019
Dzięki kampanii udało się uzyskać wzrost wyświetleń i udostępniania informacji o zaginionych dzieciach:
+ 51 milionów wyświetleń w mediach
Zwiększenie wpisów dot. wyszukiwania zaginionych dzieci:
+ 387% dzielenia się postami
+ 222% zaangażowania odwiedzających stronę
+ 202% całkowitego zasięgu informacji
Strona Focus Child zyskała 49% obserwujących.
Opublikowany przez Child Focus Wtorek, 8 stycznia 2019
Zwiększona liczba udostępnianych postów doprowadziła do natychmiastowych wyników. Krótko po kampanii wiadomość o uprowadzonej dziewczynie dotarła do 2 milionów ludzi w ciągu zaledwie jednej nocy. Dzięki temu została ona znaleziona niezwykle szybko, a sprawca został aresztowany.
Więcej informacji o organizacji można znaleźć na stronie internetowej: http://www.childfocus.be/en oraz w mediach społecznościowych.
Opublikowany przez Child Focus Czwartek, 27 grudnia 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka