„- a z tym PSEM to niby dokąd?!”
Norweskie Stowarzyszenie Osób Niewidomych chcąc zwiększyć możliwość wstępu z psem przewodnikiem do publicznych miejsc – takich jak restauracje, autobusy, taksówki czy sklepy – przedstawiło kampanię pn. „It could have been worse” (Mogło być gorzej). Organizacja docierając do odbiorców w zabawny sposób, zwraca uwagę na ciągły brak tolerancji dla osób z psem przewodnikiem.
Prezentując zrealizowany w ramach kampanii film, w którym psy są zastępowane przez inne, dużo bardziej uciążliwe zwierzęta jak owca, osioł czy olbrzymi łoś, Norweskie Stowarzyszenie Osób Niewidomych razem z agencją Try/Apt z Oslo stworzyli zabawny i przejaskrawiony przekaz by uświadomić jak istotnym w życiu osób niewidomych jest towarzystwo psów przewodników.
Celem „It could have been worse” jest zwiększenie tolerancji na obecność psów przewodników w przestrzeni publicznej. Przez zabawny, miejscami absurdalny film reklamowy twórcy kampanii chcą przekonać, że pies – w szczególności specjalnie wyszkolony do funkcji przewodnika dla niewidomych – nie powinien być postrzegany przez otoczenie jako problem.
Organizatorzy idąc w stronę absurdu chcą pokazać, że pies przewodnik wcale nie wiąże się z kłopotami. W porównaniu do zwierząt innego gatunku, pies zdawać się może wręcz niezauważalnym „problemem”. Dzięki zabawnej formie realizatorzy kampanii tworzą lekki przekaz, który w sposób skłania do refleksji.
Pod hasłem „It’s just a dog we want to bring” (Chcemy zabrać ze sobą tylko psa) organizatorzy nawołują do większej tolerancji dla niewidomych z czworonożnymi partnerami.
Kampania była wyświetlana w norweskiej telewizji oraz w mediach społecznościowych takich jak Facebook.
Więcej informacji o organizacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.iapb.org/member/norwegian-association-of-the-blind-and-partially-sighted/
Genius commercial of the Norwegian association of the blind
Opublikowany przez Place For Disabled People Niedziela, 13 stycznia 2019
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie