– Polskie miasta są zaskakująco pełne atrakcji, przed przyjazdem turystów na Euro 2012 warto jednak zadbać o anglojęzyczną informację w przestrzeni miejskiej – oto diagnoza studentów z Londynu, uczestników akcji „Misja 21” zorganizowanej przez „Gazetę Wyborczą”.
W ramach „Misji 21” redakcja „Gazety Wyborczej” zaprosiła 21 studentów dziennikarstwa City University London do 21 największych miast w Polsce, w tym – do czterech miast-gospodarzy meczów Euro 2012. Goście z Londynu spędzili w Polsce co najmniej dziewięć dni, wcielając się w rolę kibiców – turystów i sprawdzając stan przygotowań do EURO 2012 – podróżując, zwiedzając, próbując polskich dań i rozmawiając z mieszkańcami.
Swoje doświadczenia opisywali przede wszystkim na blogu http://misja21.blox.pl, a także Facebooku i Twitterze, robili też zdjęcia i kręcili wideo.
Test „Misji 21” wypadł dla polskich miast korzystnie. Powszechne na Zachodzie stereotypy o Polsce – np. wizja „kraju szarego, postkomunistycznego, zniszczonego przez wojnę” – zostały obalone przy pierwszym kontakcie z rzeczywistością. Piętą achillesową polskiej turystyki okazały się zapuszczone dworce kolejowe oraz brak informacji w języku angielskim w miejscach odwiedzanych przez turystów: na dworcach, w komunikacji miejskiej, w muzeach itp.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS