38% Polaków przeczytało co najmniej jedną książkę w 2017 roku – wynika z badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Celem promocji czytelnictwa do dyspozycji klientów białostockiej Galerii Zielone Wzgórze oddana została strefa pełna literatury. Na jednej ze ścian w pasażu galerii powstała wirtualna biblioteka stworzona we współpracy z publio.pl. W strefie znajduje się także biblioteka bookcrossingowa, w której Carrefour Polska udostępnia książki klientom.
Po wyraźnych spadkach przypadających na okres 2004–2008 poziom czytelnictwa w Polsce ustabilizował się na poziomie nieco poniżej 40% – wynika z z badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Badanie preferowanych źródeł wiadomości i ich związku z czytelnictwem wykazało, że osoby deklarujące się jako czytelnicy książek najchętniej czerpią wiadomości o świecie także za pośrednictwem lektury, często online (37%).
Galeria Zielone Wzgórze, we współpracy z Carrefour Polska oraz pubilo.pl postanowiła promować wśród białostoczan czytelnictwo. Przygotowując strefę pełną literatury zaprasza do książki najmłodszych Polaków oraz dorosłych.
Korzystanie z wirtualnej biblioteki jest niezwykle proste – na ścianie w pasażu Galerii Zielone Wzgórze umieszczone zostały grafiki prezentujące okładki wybranych książek wraz z QR kodem. Przy pomocy aplikacji w telefonie wystarczy zeskanować wybrany kod, aby otrzymać bezpłatny dostęp do fragmentów 6 różnych ebooków. Zestaw dostępnych w ramach wirtualnej biblioteki tytułów będzie zmieniany co dwa miesiące, dzięki czemu klienci będą mogli poznawać coraz to nowe treści. Informacje o tym jak korzystać z kodów QR w szczegółowej informacji dla klientów Carrfour Polska informuje TUTAJ
Klienci, którzy nie dysponują smartfonami mogą z kolei skorzystać ze zlokalizowanej w strefie biblioteki bookcrossingowej. Dostępne w niej książki każdy może przeczytać na miejscu lub zabrać ze sobą do domu.
Rysunek wykonała jedyna w swoim rodzaju Magda Danaj
Opublikowany przez Publio.pl Środa, 17 września 2014
Czytelnicy mogą również przekazać zalegające w domowych bibliotekach tytuły, pozostawiając je na półce w galerii. Taka biblioteka z powodzeniem funkcjonuje już w strefie relaksu m.in. w gdańskiej Galerii Morena czy Galerii Kalisz, a wkrótce powstanie również w Galerii AKS w Chorzowie.
Dodatkową atrakcją w Galerii Zielone Wzgórze jest także ścianka edukacyjna dla najmłodszych, która została oddana do użytku w połowie lipca. Dzięki kolorowym zabawkom – dedykowanym dzieciom od 3. roku życia – maluchy mogą rozwijać swoje umiejętności motoryczne podczas wizyty w centrum handlowym.
W ostatnim czasie wyjątkową atrakcję dla najmłodszych przygotowała również szczecińska Galeria Gryf. Od początku lipca dzieci mogą skorzystać z placu zabaw w kształcie statku, który powstał w pasażu obiektu. Dostępne w strefie zabawki, m. in ster okrętu, lustro zniekształcające czy pufy o zabawnych kształtach, dostarczą najmłodszym wiele zabawy.
Strefy relaksu z atrakcjami dla najmłodszych dostępne są również w innych obiektach, których właścicielem i zarządcą jest Carrefour Polska. W lutym br. taka przestrzeń powstała w Galerii Kalisz, gdzie do dyspozycji klientów oddane zostały wygodne siedziska, ładowarki do telefonów, biblioteka oraz podwieszone pod sufit huśtawki dla dzieci. Bujaki, zjeżdżalnie i zabawki edukacyjne dostępne są również w strefach w Galerii Grudziądz, Centrum Handlowym Carrefour w Olsztynie, Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu czy Galerii Zdrój w Jastrzębiu-Zdroju.
Jak spędzacie wieczór? Z książką czy może śledząc zmagania Francuzów i Belgów na boisku? ?
Opublikowany przez Publio.pl Wtorek, 10 lipca 2018
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Publio.pl to jedna z największych w Polsce e-księgarni z ebookami, audiobookami i eprasą. W ofercie prezentuje ponad 20 000 tytułów w formatach specjalnie przystosowanych do e-czytania (MOBI, ePUB, PDF) oraz w wersji audio (MP3). Współpracuje z wydawcami literatury pięknej i literatury faktu, wydawnictwami specjalizującymi się w publikacjach naukowych, edukacyjnych czy poradnikowych.
Szczegółowe informacje o partnerach akcji znajdują się na oficjalnych stronach : Publio.pl oraz Carrefour.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka