Badania wskazują, że każdy Niemiec zna osobiście ludzi, którzy zostali ranni na drodze, bądź znał tych, którzy zginęli w wypadku samochodowym. Liczba ofiar z roku na rok wzrasta. Głównym powodem wypadków śmiertelnych jest przekroczenie dozwolonej prędkości (31% ogółu wypadków w 2006 roku).
18 marca 2008 roku ruszyła kampania „Runter vom Gas” (Noga z gazu) zorganizowana przez Ministerstwo Transportu i Krajową Radę Bezpieczeństwa Drogowego.
Reklamy, które pojawiły się w prasie i na plakatach, pokazują zachowane na fotografiach szczęśliwe chwile rodzin, par i przyjaciół. Stanowią kontrast do nekrologów i związanych z nimi uczyć smutku i nieszczęścia. Informują o powodach śmierci: „Za szybko na mokrej jezdni”, „Za szybko na zakręcie” „Gówniarze chcieli szybko do domu”, „Jechali zbyt sportowo”, „Przeceniona sprawność motoru „.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca