Czarne przynoszą pecha, są niebezpieczne, niewdzięczne i całkowicie niezależne? Czy koty faktycznie nie przywiązują się do człowieka, wybierając swoją indywidualność? Mity dotyczące kotów wynikają z niezrozumienia kociej natury, a ich przykrą konsekwencją jest mała liczba kocich adopcji. Fundacja Sarigato wychodzi naprzeciw temu problemowi – rozpoczynając kampanię społeczną na rzecz bezdomnych kotów. Akcję #KocieKity wspierają też słynni kociarze – Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska oraz najlepsi koci behawioryści.
Fundacja Sarigato, realizując akcję Karmimy Psiaki przeprowadziła sondę uliczną dotyczącą najbardziej popularnych przekonań na temat kotów:
Jak wskazują jej wyniki, wiele osób wciąż wierzy, że koty nie przywiązują się do swoich właścicieli, są samotnikami, nie lubią towarzystwa, są niebezpieczne, niewdzięczne i całkowicie niezależne. Organizatorzy chcą raz na zawsze pozbyć się fałszywych i szkodliwych przeświadczeń na temat kotów, by w ten sposób doprowadzić do polepszenia sytuacji kocich adopcji na terenie całej Polski
Rozpoczynając kampanię społeczną Fundacja Sarigato ma nadzieję rozprawić się z pięcioma najbardziej szkodliwymi „kocimi” stereotypami. Stroną merytoryczną akcji zajęli się specjaliści z portalu CatExperts i słynny polski behawiorysta Mieszko Eichelberger.
Ich działania wspierają słynni kociarze – Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska oraz najlepsi behawioryści.
Opublikowany przez karmimypsiaki.pl 27 listopada 2017
Oprócz filmików edukacyjnych i tekstów eksperckich, chcąc popularyzować wiedzę o kotach, organizatorzy prowadzają akcję w mediach społecznościowych pod hasłem #KocieKity.
Udział w kampanii jest bardzo prosty. Wystarczy wejść na powstałą stronę www.karmimypsiaki.pl/kociekity i pobrać kampanijną grafikę. Następnie należy sfotografować z nią swojego pupila i wrzucić do sieci z hashtagiem #KocieKity., do czego zachęcają również Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Garyluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska.
Przy okazji kampanii organizatorzy przeprowadzają zbiórkę pieniędzy dla schroniska w Szczecinku. Placówka ma w tej chwili pod opieką ok. 600 kotów i bardzo potrzebuje finansowego wsparcia.
Szkodliwe stereotypy na temat kotów niestety wciąż cieszą się dużą popularnością. A przecież kot przywiązuje się do swojego opiekuna nie mniej niż pies i również może zostać oddanym przyjacielem na całe życie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie