#NieDuś – Kraków wręcza żółte kartki
Żółte kartki wręczane mieszkańcom Krakowa przez Anna Dymną, Jerzego Sthura, Grzegorza Turnaua i prof. Janusza Skalskiego to znak nowej kampanii #NieDuś. Inicjatywa przypomina o konieczności wymiany pieców na ekologiczne. Za łamanie przepisów grozić będą kary pieniężne.
– Ruszamy z kampanią, której motywem przewodnim jest żółta kartka, czyli ostatnie ostrzeżenie. Doszliśmy do ważnego momentu w walce o czyste powietrze, bo zbliża się termin, w którym palenie węglem i drewnem w Krakowie będzie zakazane – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta.
W ramach społecznej kampanii #NieDuś od środy, 16 maja, na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki. Stworzono również spoty, w których występują m.in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i prof. Janusz Skalski, a ich działania wspierają krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni. Influncerzy publikują w social mediach zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hashtagiem #NieDuś. Kampania realizowana jest również w lokalnej prasie, miejskiej komunikacji, lokalnej prasie oraz outdoorze
„To pierwsza wspólna kampania Urzędu Miasta Krakowa i Krakowskiego Alarmu Smogowego. To ważne, że wspólnie informujemy o nieuchronności terminu wprowadzenia zakazu, o co apelowaliśmy od dłuższego czasu – zaznacza Anna Dworakowska z KAS. – Cieszę się, że Kraków od lat podejmuje tak stanowcze kroki w walce o czyste powietrze. Teraz czas, by mieszkańcy jeszcze intensywniej włączyli się w te działania z władzami miasta i województwa. Musimy dotrzeć do tej grupy krakowian, którzy nie są jeszcze przekonani do wymiany pieca – mówi Tomasz Groń ze Smogathonu”
Żółta kartka #NieDuś przypomina o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1 września 2019 r. Dodatkowo ostrzega przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie. Okres letni to najlepszy czas na to, by dokonać wymiany pieca, a rok 2018 daje ostatnia możliwość na uzyskanie dotacji na wymianę pieca przyznawanych przez Gminę Miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa.
Za ideę kreatywną kampanii odpowiada krakowska agencja reklamowa Dziadek do orzechów.
Akcja potrwa od 16 do 30 maja.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów