Czy bardziej przeraża – liczba śmiertelnych ofiar wypadków w miejscu pracy czy kobieta w kałuży krwi leżąca na podłodze hali magazynowej?
Suche fakty, coroczne statystyki wypadków z udziałem pracowników czy makabryczne sceny z plakatów przygotowanych przez agencję DRAFTFCB z Toronto są w jednakowym stopniu drastyczne, co realistyczne.
Reklamy powstały w 2007 roku na zamówienie kanadyjskiej organizacji The Workplace Safety and Insurance Board (WS&IB). Zarówno w warstwie językowej, jak i wizualnej, przekaz jest mocny i jednoznaczny. Silne emocje może budzić widok martwych ludzi, poharatanych lub obryzganych krwią ciał, ale też i tło wydarzeń, czyli tylko pozornie bezpieczne miejsce pracy. Wyrazistej kreacji towarzyszą hasła: „Ignoring safety pocedures can kill” (Ignorowanie zasad bezpieczeństwa może zabić), „Distractions can kill” (Nieuwaga może zabić) oraz „Lack of training can kill” (Brak doświadczenia może zabić).
Co zrobić, by uniknąć tragedii? Autorzy kreacji odsyłają na stronę www.prevent-it.ca, gdzie zarówno na pracowników, jak i pracodawców, czeka wiele praktycznych informacji. Reklamy nie obwiniają tylko pracowników za wypadki w miejscu pracy. Często wina leży po stronie pracodawcy, który np. zatrudnia pracownika bez odpowiedniego doświadczenia czy umiejętności. Skutki zaniedbań leżących po obu stronach są nieodwracalne i przed nimi właśnie przestrzegają reklamy.
WS&IB koncentruje swoje działania w Ontario, m.in. wokół promocji zasad BHP, eliminowania chorób zawodowych czy zmniejszenia liczby wypadków w miejscu pracy. Prezentowane reklamy to nie jedyny przykład współpracy między organizacją a agencją DRAFTFCB. Pozostałe są równie dosadne i wstrząsające.
K.Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka