W sierpniu katowiczanie ponownie przywitają gości festiwali muzycznych. Podobnie jak rok temu mieszkańcy wystawią przed swoje domy, firmy i lokale kanapy. Tym razem oprócz ciasta, opowieści o mieście i innych atrakcji na przyjezdnych będą czekały „pieniądze”, które będą mogli wydawać w miejscach biorących udział w II edycji kampanii społecznej Katowice – Miasto Gospodarz.
Pierwsza odsłona miała miejsce w ubiegłym roku. Podczas OFF Festivalu i Tauron Nowa Muzyka przed domy, biura i lokale wystawiono kilkadziesiąt kanap, będących znakiem tego, że w tych miejscach na festiwalowiczów czekają atrakcje czy inne niespodzianki. Wówczas można było wziąć udział w śniadaniu na dachu, warsztatach kulania klusek śląskich, wycieczce szlakiem murali i architektury czy przejechać się za darmo rikszą – każda kanapa oferowała coś innego.
Nowością tegorocznej edycji będzie rytualna niewaluta, czyli „pieniądze”, którymi posługuje się sieć gościnnych miejsc zrzeszona w projekcie Kula Kato. Kula to rytuał opisany przez antropologa Bronisława Malinowskiego, praktykowany przez mieszkańców archipelagu wysp należących do dzisiejszej Papui – Nowej Gwinei. W rytuale Kula odwiedzający się współplemieńcy obdarowywali się specjalnymi podarunkami. Przybywający partner Kula był traktowany w sposób szczególny przez gospodarza, który również mógł liczyć na podarunek. Ilość Kul odzwierciedlała status społeczny – im więcej prezentów ktoś otrzymał i wręczył, tym był ważniejszy.
Kula Kato łączy kilkadziesiąt podmiotów wzajemnie polecających swoje produkty i usługi, tworząc tym samym sieć. Wiele z nich wystawiło swoją gościnną kanapę w czasie ubiegłorocznej edycji kampanii Katowice – Miasto Gospodarz. Każdy, kto zdobędzie Kula Kato może liczyć na zniżkę, rabat lub coś specjalnego w miejscu deklarującym praktykę rytuału. W Papui Nowej Gwinea Kula miała postać naszyjnika lub naramiennika, tak w katowickiej wersji ma formę bonu w kształcie monety, którą nazwano rytualną niewalutą. Przyjezdnych będą obdarowywać nią katowiczanie, a ci będą mogli ją wymienić na zniżki i rabaty w całej sieci.
Kula Kato to propozycja dla tych, którzy szukają rekomendacji, gdzie winni się rozgościć w Katowicach. W sieci, która praktykuje nasz niezwykły rytuał, znajdziemy tak pyszny obiad, designerskie cacka, jak i świetną książkę. Napijemy się wykwintnego drinka, ale i wrócimy taniej taksówką, która odwiezie nas do domu lub hotelu. – opowiada Justyna Barańska – koordynatorka Kula Kato.
Obecnie trwa rekrutacja miejsc, które będą chciały ugościć ludzi przybywających do ich miasta. Do działań może dołączyć każdy: zarówno lokale gastronomiczne, jak i te oferujące inne produkty i usługi. Do udziału zapraszani są także mieszkańcy, instytucje oraz organizacje pozarządowe. Kampania odbędzie się w dwa sierpniowe weekendy: 07-09.08 (OFF Festival) oraz 20-23.08 (Tauron Nowa Muzyka). Tak jak w zeszłym roku, akcję będzie współtworzyć kilkanaście organizacji pozarządowych.
Aby dołączyć do kampanii, trzeba zorganizować własną kanapę i zaproponować gościom festiwali coś od siebie. Można również łączyć siły z sąsiadami czy zaprzyjaźnionymi biznesami. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: justyna.b@panpikto.pl lub telefonicznie pod numerem 32 74 74 674.
Kampania Katowice – Miasto Gospodarz, jak i rytuał Kula Kato są finansowane w 100% ze środków własnych Agencji PR Pan Pikto w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu (csr), praktykowanego przez agencję.
O poprzedniej edycji można przeczytać tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS