Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem
Gospodarstwa domowe marnują 2 mln ton jedzenia. 35% Polaków przyznaje się do wyrzucania i marnowania żywności. W śmieciach najczęściej lądują pieczywo i wędliny – marzenie dla 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie. Banki żywności apelują o wsparcie ich działań oraz… zdrowy rozsądek.
W poruszającym emocje spocie, główną bohaterką jest mała dziewczynka, która w oczekiwaniu na posiłek nakrywa do stołu. Niestety, w jej lodówce znajduje się jedynie olej. Z podobną sytuację, spotyka się 2 milionów osób żyjących w Polsce.
RATUJ JEDZENIE, KTÓRE DLA INNYCH JEST MARZENIEM
Opublikowany przez Bank Żywności W Siedlcach na 20 grudnia 2017
Bohaterka spotu realizowanego w kampanii „ Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem” przypomina o powadze problemu marnowania żywności w Polsce. Wnioski Federacji Polskich Banków Żywności – organizatorów akcji – przekonują, że rocznie wyrzucanych jest 9 milionów ton jedzenia, czyli 18 miliardów posiłków, które mogłyby trafić do 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie. Najczęstsza przyczyna wyrzucania żywności jest przegapienie terminu przydatności do spożycia. Organizatorzy kampanii apelują o szacunek do jedzenia! Każdy może przyczynić się do niemarnowania żywności – w hipermarketach, u producentów i w restauracjach.
Jak tłumaczy Monika Młynarczyk, kierownik ds. komunikacji marketingowej i fundraisingu w Federacji Polskich Banków Żywności rozwiązaniem paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierają żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbają o jej transport i magazynowanie. Żywność przekazują kolejno do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych.Wyraźnym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport i dystrybuowanie żywności. Dlatego Federacji zachęca do wsparcia ich działań poprzez pomoc i dofinansowanie działań, a kolejno dostarczanie żywności potrzebującym. Każda 1 złotówka przekazana na Banki Żywności, umożliwi dostarczenie ubogim aż 16 posiłków przygotowanych z uratowanej żywności.
Szczegóły i możliwość udziału w akcji dostępne są poprzez stronę http://www.wspieraj.bankizywnosci.pl
Kampania jest realizowana w telewizji, prasie, radiu, internecie oraz na outdoorze w 5 największych miastach.
Banki Żywności to wspólnota 32 organizacji pozarządowych zrzeszonych w Federacji Polskich Banków Żywności, organizacji pożytku publicznego oraz organizacja międzynarodowa zrzeszona w sieci banków na całym świecie. Działają w Polsce od 20 lat, a ich wspólnym celem jest ratowanie żywności przez zmarnowaniem i przekazywanie jej do osób potrzebujących. Żywność jest pozyskiwana od producentów, z hipermarketów oraz z sieci restauracji Amrest.
Wiecie już, że łączymy siły z wieloma Partnerami. Żywność przekazuje nam m.in MAKRO Polska Razem prowadzimy też akcję "Nie marnuję, pakuję", w ramach której zachęcamy restauratorów, by oferowali swoim klientom zabieranie niedokończonych posiłków na wynos. Jest siła ?
Opublikowany przez Banki Żywności na 13 lutego 2018
„Banki Żywności powstały po to, by zapewnić podstawy godnego i bezpiecznego życia
najbardziej potrzebującym. Żywność jest dla nas zbyt ważna, by ją tak po prostu wyrzucać.” mówi Marek Borowski – Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie